1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 442  تاريخ مخابره خبر:  ۲۱/۸/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138508210214  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۳۷:۵۴
    ۱۳۸۵/۰۸/۲۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

جعفري جلوه:

نسبت «آموزش و پرورش» و «سينما»، غني كردن اوقات فراغت است

معاون سينمايي وزارت ارشاد گفت: نسبت آموزش و پرورش و سينما كه تعليم و تربيت را معنا مي‌كند، غني كردن اوقات فراغت است و اين نسبت مي‌تواند سينما را در مقاصد متعالي خود راهنمايي كند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، مهندس جعفري جلوه در مراسم اختتاميه سي و ششمين جشنواره بين‌المللي فيلم رشد با اشاره به اينكه اوقات فراغت مفهومي بسيار گسترده و عميق تر از برداشتهاي نادرست وعاميانه است اظهار داشت: اوقات فراغت تنها گذران وقت نيست، بلكه فرصتي است توام با آرامش براي بازسازي قدرت و توان و بروز خلاقيت كه در اين راستا اين وظيفه‌ي سينما و آموزش و پرورش است.
    وي با بيان اينكه سينما رسانه قدرتمند و توانمندي براي غني كردن اوقات فراغت است، در ادامه تاكيد كرد: ‌اگر مفاهيمي كه از اوقات فراغت شده بوسيله سينما حمايت شود و اين دو با هم شوند رشد و تعالي يابند، آموزش و پرورش در متن سينما جاي مي‌گيرد و به جوهر و مقصد سينما تبديل مي‌شود.
    جعفري جلوه در ادامه اظهار داشت: سينماي ملي در عرصه آموزش و پرورش نه فقط با فيلم آموزش و كمك آموزشي بلكه با تمام ابعادش دركار است، ولي بايد اولياي آموزش و پرورش و سينما براي گسترش اين امر برنامه‌اي مشترك داشته باشند.
    وي در پايان با بيان اينكه آموزش و پرورش بايد براي توليد فيلمهاي سينمايي چه از لحاظ اقتصادي وجه فرهنگي به ياري سينما بشتابد افزود: سينما هم در عرصه فرهنگي و هم اقتصادي نيازمند تعامل و برنامه‌ريزي و حمايت آموزش و پروش است و اميدواريم كه اين مهم تحقق يابد و سينما با مفاهيم تعليم و تربيتي به مقصاد متعالي خود برسد.
    برپايه اين خبر، محمود فرشيدي وزيرآموزش و پرورش نيز شب گذشته در مراسم اختتاميه سي‌ وششمين جشنواره بين‌المللي فيلم رشد كه در تالار وحدت تهران برگزار شد، با بيان اينكه آموزش و پرورش با سينما فصل مشترك دارد اظهارداشت: خداوند به ازاي فكر وانديشه بلندي كه به هنرمندان ومعلمان داده از آنها عهد گرفته كه بر مظلوميت مظلوم و ظالميت ظالم سكوت نكنند، زيرا آنها قشر مورد توجه و مرجع فكري مردم هستند.
    وي با اشاره به رسالت مشترك آموزش و پرورش و سينما افزود: ظلمي كه دنياي استكبار به خانواده معصومانه كودكان چه در عرصه نظامي وجه فرهنگي مي‌كند باعث از بين رفتن كودكان معصوم مي‌گردد و اين درحالي است كه دنياي استكبار واژه زوال كودكي را به كار مي‌برد، يعني كودكان را از همان ابتدا گرفتار مشكلات جواني و پيري مي‌كند، در هر صورتي ما وظيفه داريم از اين معصوميت‌هاي كودكان و نوجوانان دفاع كنيم و اين رسالت مشترك آموزش و پرورش با سينما و هنر است.
    وزير آموزش و پرورش در ادامه سخنان خود در مراسم اختتاميه جشنواره فيلم رشد، اظهار اميدواري كرد: با تلاش مسوولين اجرايي و دبيرخانه اين جشنواره، دستاوردهاي جشنواره سي و ششم منوط به يك هفته نباشد و به سراسر كشور انتقال داده شود تا آنها نيز بتوانند ازاين دستاوردها استفاده كنند و اين مقوله روند خوبي براي حضور پررنگ‌تر دانش‌آموزان ومعلمان چه از نظر حضور، توليد و بازديد فراهم كند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com