1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 408  تاريخ مخابره خبر:  ۱۷/۸/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138508170201  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۱۹:۰۰
    ۱۳۸۵/۰۸/۱۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

در آستانه برگزاري نخستين جشنواره فيلم بهزيستي خسرو سينايي

فرهنگ سازي از طريق سينما در حوزه بهزيستي نياز به تداوم و استمرار دارد

فرهنگ سازي در حوزه «موضوعات بهزيستي» از طريق سينما، تلويزيون و جشنواره ها، نياز به تداوم و استمرار دارد و با اقدامات مقطعي نمي تواند فرهنگ سازي صورت گيرد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، خسرو سينايي فيلمساز نام آشناي كشور در آستانه برگزاري نخستين جشنواره فيلم بهزيستي با بيان اين مطلب افزود: به نظر من در صورت ثبات و استمرار يك اقدام فرهنگي و جشنواره مي توان انتظار تأثيرات و دستاوردهاي آن را داشت.
    وي ادامه داد: جشنواره فيلم بهزيستي را نبايد كوتاه مدت و قطعي ديد چراكه اين حركت در صورتي مي تواند اثراتش را بگذارد و دلسوزانه به ارائه اطلاعات، آگاهي و تأثير بر ذهن مردم بپردازد كه استمرار داشته باشد.
    به گفته وي، سينما رسانه اي نافذ و تأثيرگذار است و اين در صورتي اتفاق مي افتد كه به آن ميدان داده شود و در چنبره اي از مشكلات و اعتراض ها از سوي دستگاه هاي مختلف قرار نگيرد.
    كارگردان فيلم سينمايي «عروس آتش» كه بيش از ده عنوان فيلم كوتاه با موضوعات مرتبط با حوزه هنري را در كارنامه خود دارد معتقد است بايد اين باور به طور جدي شكل بگيرد كه سينما يك ابزار بسيار مؤثر اجتماعي براي هدايت افكار مردم و پي بردن جامعه به معضلات و آسيب ها است.
    وي خاطرنشان ساخت: نبايد به سينما صرفاً به عنوان يك وسيله گذران وقت و سرگرمي نگاه شود چراكه سينما به عنوان يك رسانه تأثيرگذار مي تواند در سطح وسيعي بر افكار عمومي مؤثر باشد و بستر ارتقاي فرهنگي جامعه را مهيا نمايد.
    سينايي اظهار داشت: متأسفانه، مديران ما،‌ در بيشتر موارد به سينما به چشم يك ابزار سرگرمي و تفنن نگاه مي كنند نه رسانه اي جهت بخش و سازنده؛ از اين رو اين نوع نگاه باعث مي شود تا سينماگران و سينما در جايگاه واقي‌شان قرار نگيرند و امكانات هم در اختيارشان قرار داده نشود.
    وي با تأكيد بر لزوم تغيير نگاه در مديران، ضمن استقبال از حركت جشنواره فيلم بهزيستي تصريح كرد: در صورتي كه امكان ساخت در وهله اول و سپس، امكان نمايش محصولات سينمايي را پيش بيني كنيم سينما قادر است در دگرگون سازي افكار و نگاه جامعه بسيار نقش آفرين باشد.
    اين هنرمند صاحب نام كشور با بيان اينكه، با ترسيم افق ها و اهداف پايدار و درازمدت، جشنواره ها از حالت تشريفاتي خارج مي شوند خاطرنشان كرد: طوري نباشد كه بعد از برگزاري جشنواره همه چيز فراموش شود و اين اتفاق مستلزم استمرار و طراحي اهداف بلندمدت است.
    گفتني است، نخستين جشنواره فيلم بهزيستي از 12 تا 16 آذرماه سال جاري در سينماها و فرهنگسراهاي تهران برگزار مي شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com