1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 428  تاريخ مخابره خبر:  ۱۶/۸/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138508160204  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۵۶:۳۹
    ۱۳۸۵/۰۸/۱۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

در خانه‌ سينما با شعار «اخلاق حرفه‌اي»؛

سالروز برنامه‌ريزان و دستياران كارگردان برگزار شد

مراسم اولين سالروز برنامه‌ريزان و دستياران كارگردان سينماي ايران با شعار «اخلاق حرفه‌اي» روز گذشته در خانه سينما برگزار شد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، در اين مراسم از نصرت‌الله كريمي، حسن نجاريان، محمد موفق، محمد صحرايي، رامين تربيت و مرحوم ابراهيم اصغرزاده كه طي سالهاي اخير در پروژه‌هاي مختلف سينمايي به عنوان دستيار كارگردان حضور داشتند، تقدير شد.
    مسعود ميمي رييس انجمن دستيار كارگردان سينماي ايران در اين مراسم خواستار پيگيري بحث امنيت شغلي و بيمه بيكاري توسط مديرعامل خانه سينما شد.
    وي تاكيد كرد: دستياران كارگردان بار سنگيني را در سينما به دوش مي‌كشند، ولي هميشه پشت دوربين هستند تا ستارگان در آسمان سينما بدرخشند.با وجود اينكه آنها سهم بسياري دارند، اما جايگاه آنها به لحاظ صنفي و حرفه‌اي ناديده گرفته مي‌شود.
    عليرضا رئيسيان رييس كانون كارگردانان سينماي ايران نيز در اين مراسم گفت: من سينما را با دستياري آغاز كردم و خيلي مناسب مي‌ديدم كه در اين رابطه صحبت كنم.
    وي معتقد است: اولين مساله‌ كه در اصناف مطرح مي‌شود اين است كه اين صنف براي ما چه كاري انجام مي‌دهد؟ در اصل اين صنف‌هاي سينمايي وظيفه‌ي حفاظت از حقوق مادي اين هنرمندان را برعهده دارند ولي اين اصناف زماني مي‌توانند موفق عمل كنند كه اعضاء رابطه‌ي تنگاتنگي با هم داشته باشند.
    رئيسيان مناسب‌ترين فرد را بعد از كارگردان در يك پروژه، دستيار كارگردان و برنامه ريز آن كار دانست و پيشنهاد كرد: حرفه برنامه‌ريزي را از دستياري جدا كنند، همان طور كه در سينماي دنيا اين روال اتفاق مي‌افتد.
    برپايه اين خبر، اين كارگردان سينماي ايران با تاكيد براينكه هر كسي در جاي خودش تعريف نشده است و از شغلها در سينما تعريف خاصي نداريم و عدم تعاريف دقيق و مناسب باعث «هتك حرمت» مي‌شود.
    وي خواستار شد در جايگاهي همچون خانه سينما بايد براي رفع مسائل و مشكلاتش در خود صنف و خانه تلاش انجام شود.
    رويا تيموريان نيز به نمايندگي از هيات مديره خانه سينما و انجمن بازيگران سينماي ايران در اين مراسم گفت: ‌سينما در شرايط فعلي در يك آرامش خوبي به سر مي‌برد، متاسفانه در تجربيات قبلي يكسري ناهنجاريها بود، حالا فكر مي‌كنم در اين بستر و شرايطي كه براي سينما آرامش به وجود آمده است، صنوف در ارتباط با يكديگر تصميمات جدي‌تري را براي خود سينما بگيرند.
    تيموريان گفت: متاسفانه ما خيلي به سينما توجه نمي‌كنيم و فكر مي‌كنيم سينما موجود ديگري است، همه با هم اين سينما را مي‌سازيم. متاسفانه در دوره‌ي ناهنجاريها برخي مسائل حاشيه‌ي، موضوعات اصلي شدند كه عواقب آن دامن همه‌ي صنوف را گرفت. اين مسائل حاشيه‌ي و برخوردهاي اساسي و عجولانه كه متاسفانه برخي مطبوعات از آن استفاده كردند و درحقيقت ما اجازه داريم كه مطبوعات درباره‌، ما چه بنويسند؟
    وي به پيشنهاد انجمن بازيگران اشاره كرد و گفت: اينكه مسائل خانوادگي را خودمان با خودمان حل كنيم و آنچه در اين مدت كمر‌نگ‌تر شده است ضوابط بوده است، بنابراين بايد ضوابط را عليه روابط قو‌تر كنيم تا سينماي باوقارتري داشته باشيم.
    و در همين راستا اولين پيشنهاد ما اين است كه يك تعريف از شغل خودمان داشته باشيم. منظورم تعريف حرفه‌اي است و چگونه مي‌توانيم آداب حرفه‌اي را وارد بحث مكتوب كنيم.
    بنابراين گزارش، جايزه‌ ويژه‌ نيز در اين مراسم به افراد تقدير شده براي ساخت فيلم مستندي درباره‌ بهزيستي توسط جشنواره فيلم بهزيستي اهدا شد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com