1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 573  تاريخ مخابره خبر:  ۱۵/۸/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138508150203  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۳۷:۳۳
    ۱۳۸۵/۰۸/۱۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

ايرج كريمي: روزمرگي اين فيلم طعمي از آييني بودن دارد

«نسل جادويي» براي شركت در جشنواره فيلم فجر آماده مي‌شود

تدوين «نسل جادويي» به كارگرداني ايرج كريمي توسط سپيده عبدالوهاب به پايان رسيد و اين فيلم سينمايي وارد مرحله‌ صداگذاري شد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، ايرج كريمي كارگردان اين فيلم،‌ با تائيد اين موضوع گفت: با تدوين و فاين كات نهايي فيلم، «نسل جادويي» با مدت زمان 83 دقيقه آماده شده و اميدوارم تا دي ماه با طي شدن مراحل نهايي‌اش براي حضور در جشنواره فيلم فجر آماده شود.
    اين كارگردان سينما با تاكيد بر اينكه نوع مخاطب جشنواره فجر را دوست دارد در ادامه تصريح كرد: مشتاق نمايش فيلم فجر هستم و همان طور كه بارها مطرح كردم، نوع مخاطب اين جشنواره در مقايسه با كشورهاي ديگر، به نظرم مخاطبي منحصر به فردي است.
    اين مخاطب، يك مخاطب جدي است و حتي طي سالهاي گذشته من با مخاطبان مواجه شدم كه فيلم ها را 2 تا 3 بار در جشنواره مي‌ديدند و اين روند خيلي جذاب بود چون مخاطباني وجود دارد كه فيلمها را جدي مي‌گيرد.
    كريمي معتقد است: جدي گرفتن جشنواره فيلم فجر ربطي به اينكه ممكن است فيلم‌ها براي نمايش عمومي تغييراتي داشته باشد ندارد. بلكه فضاي جشنواره بگونه‌اي است كه علي‌رغم سرماي بهمن ماه اين اشتياق وجود دارد كه فيلم را در جشنواره ببينند.
    كارگردان «نسل جادويي» با توجه به شرايط آماده‌سازي اين فيلم در ادامه گفت: ما هم دير نكرديم چون زير موعد برنامه‌ريزي، فيلمبرداري انجام شده و با توجه به اتمام مونتاژ، نگراني نداريم و پيمان يزدانيان نيز براي ساخت موسيقي همكاريش با ما قطعي شده است.
    ايرج كريمي كه در كارنامه‌ي كاريش «ازكنار هم مي‌گذريم»، «باغهاي كندلوس» را دارد درباره مضمون «نسل جادويي» گفت: من در «نسل جادويي»، امر ماورايي يا متافيزيكي را به روزمرگي برگزار كردم و دليل آن فقط فقر امكانات تكنولوژيك سينماي ايران نبود. راستش من از شنيدن بازيهاي چشم نواز و بيشتر دهن پركن سينماي آمر‌يكا بيزارم و هيچ نشاني از متافيزيك را در آنها نمي‌بينم. اما روزمرگي در «نسل جادويي» طعمي از آييني بودن را دارد و در نهايت و در سكانس نهايي سراسر آييني مي‌شود.
    كريمي گفت: در فيلم و در وجه آييني آن نمادهاي شيعي نقش بنيادي دارند، مثلا نقش پنجه‌ي كه مي‌تواند بي‌رحم باشد با نقش پرمهر و قداست پنج تن كه به واسطه‌ي زني در فيلم تقارن پيدا مي‌كنند.
    كريمي گفت: از يك لحاظ حتي مي‌توانم اين ادعاي شايد تعجب برانگيز را بكنم كه «نسل جادويي» نوعي «علي خواهي» ‌پست مدرنيستي ست.
    اين كارگردان معتقد است: تنها با همراه شدن با زمانه و همراه كردن فرهنگ مان با جهان امروز مي‌توانيم به بقاء و ادامه حيات فرهنگي‌مان اميدوار باشيم و همچو كاري با محافظه ‌كاري و يكي به نعل و يكي به ميخ زدند، شدني نيست. به ويژه آنجا كه مخاطب خود را نسل جوان قرارداده باشيم.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com