1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 365  تاريخ مخابره خبر:  ۲۹/۷/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138507290202  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۰۲:۱۸
    ۱۳۸۵/۰۷/۲۹                              تاريخ نشر خبر :  
 

بازتاب مخاطبان در جشنواره‌ فيلم "شيكاگو"

اصغر فرهادي: موضوع "چهارشنبه‌ سوري" فقط مربوط به جامعه‌ ايران نمي‌شود

كارگردان "چهارشنبه‌سوري" گفت: نمايش اين فيلم در ميان مردم كشورهاي مختلف نشان داد، كه موضوع آن فقط مربوط به فرهنگ و ملت ما نيست و در فرهنگهاي مختلف نيز قابل رويداد است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره اصغر فرهادي پس از بازگشت از آمريكا و انتخاب "چهارشنبه‌سوري" به عنوان بهترين فيلم جشنواره "شيكاگو" گفت: به دليل تعداد زياد ديالوگ‌ها قبل از نمايش فيلم در "لوكارنو" و هم در "شيكاگو"، تماشاگران را آگاه كردم كه ممكن است يك بخشي از قصه را متوجه نشوند. ولي در هر دو كشور بعد از نمايش فيلم ارتباطي كه تماشاگرهاي غيرفارسي زبان با فيلم برقرار كردند، تفاوتي با ارتباط مردم ايران نداشت و آنها نيز واقع‌گراي فيلم را درك كرده بودند.
    برپايه اين خبر، درحاليكه جوايز اين جشنواره در روز شانزدهم اكتبر به برگزيدگان اهدا شد، بعد از اين مراسم فيلمهاي برگزيده طي چند روز به نمايش درآمدند و شب گذشته رسما با نمايش فيلم "چهارشنبه‌سوري" بهترين فيلم جشنواره، شيكاگو به كار خود پايان داد.
    هيات داوران تركيبي از كشورهاي آمريكا، فرانسه، آلمان، انگليسي، سوئيسي و مكزيكي بودند.
    همچنين بنابر اين گزارش؛ در بيانيه‌ي هيات داوران دلايل انتخاب "چهارشنبه‌سوري" را روايت امروزي از پيچيدگي‌هاي روابط انساني و ساختار محكم، بازي بازيگران، كار فيلمبردار و كارگرداني خلاقانه‌ي پرانرژي اعلام شده است.
    اين جايزه طبق اعلام مطبوعات شيكاگو برخلاف اغلب موارد كه سينماي ايران به دليل موضوعاتش جايزه مي‌گيرد، اين‌بار به دلايلي خارج از موضوع، بلكه به خاطره ساختار و كارگردان و بازيگري جايزه دريافت كرده است.
    همچنين اصغر فرهادي هنگام دريافت اين جايزه اعلام كرد: مردم ايران و آمريكا در حال حاضر بيشتر از هر زمان ديگري نيازمند به شناخت يكديگر هستند، شناختي كه از طريق فرهنگ و هنر نه از طريق سياست، بدست مي‌آيد.
    گفتني است، در اين دوره از جشنواره در بخش پرسپكتو فيلم سازان سياه‌پوست بزرگداشت "اسپايك‌لي" با حضور خودش و تعدادي از بازيگران مطرح سينماي آمريكا برگزار شد و آخرين ساخته‌ي "گونزالس" (سازنده بيست و يك گرم ) "بابل" با حضور اين كارگردان به نمايش درآمد.
    بر اساس اين گزارش، "چهارشنبه‌سوري" هم‌اكنون در فستيوال فيلم "لندن" و همزمان در بلژيك فسيتوال "فلاندرز" و ماه آينده در جشنواره‌ تسالونيكي، در بخش مسابقه‌ سه قاره نانت و جشنواره بين‌المللي فيلم هند به نمايش در خواهد آمد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com