1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 575  تاريخ مخابره خبر:  ۱۹/۷/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138507190206  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۲۳:۵۵
    ۱۳۸۵/۰۷/۱۹                              تاريخ نشر خبر :  
 

مديرعامل خانه تئاتر:

انتظامي شخصيت ملي است

ايرج راد در نشست خبري خانه تئاتر گفت: عزت‌الله انتظامي شخصيت ملي است و تنها براي تلويزيون، تئاتر و سينما نيست، بلكه براي همه ماست.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، دومين نشست رسانه‌اي خانه تئاتر با حضور عزت‌الله انتظامي، رئيس و ايرج راد، مديرعامل خانه تئاتر در سالن اجتماعات برگزار شد.
    در ابتداي نشست عزت‌الله انتظامي درباره حضور خود در فرانسه و تقدير از وي در مقرّ يونسكو سخن گفت.
    وي با بيان اين مطلب كه اوايل فصل تابستان به من اطلاع دادند كه سفري در پيش است، بيان داشت: هنوز از درستي اين خبر اطلاع نداشتم اما بعد از مدتي يك نماينده از فرانسه به ايران آمد و از من خواسته شد تا تمام فيلم‌هايم را در اختيار يونسكو قرار دهم، اما اين كار برايم مقدور نبود چرا كه براي جمع‌آوري فيلم‌هاي سينمايي بايد به تهيه كننده رجوع كنيم و آنچه كه موزه سينما دارد براي آرشيو خودش است و رجوع جوانان براي تحقيق و پژوهش.
    وي ادامه داد: قرار بود آقاي داريوش مهرجويي در اين مراسم شركت كند كه موفق نشد و بجاي وي آقاي هوشنگ گلمكاني به فرانسه آمد.
    انتظامي بيان داشت: هميشه فكر مي‌كردم در فرانسه از چه چيز صحبت كنم و به اين نتيجه رسيدم كه درباره خودم صحبت كنم و به اين ترتيب بيوگرافي از خودم و شروع كارم از تالار سنگلج نوشته و در آنجا خواندم.
    آقاي بازيگر ايران يادآور شد: در شب دوم مراسم در فرانسه نيز آقاي حسين مسافر آستانه نمايش «رستاخير عشق» را با همكاري محمد رحمانيان و سعيد ذهني اجرا كرد كه بسيار زيبا بود.
    وي به جوايز خود اشاره كرد و گفت: از تهران يك تابلو فرش، لوح تقدير توسط آقاي ايماني خوشخو، معاون هنري ارشاد به من اهدا شد كه من اين جوايز را به جوانان كشورم تقديم كردم. همچنين مجسمه صلحي در يونسكو به من اهدا شد.
    در ادامه اين نشست، ايرج راد مديرعامل خانه تئاتر به پرسش خبرنگاران پاسخ داد.
    وي ابتدا گفت: من يك بخت بزرگ داشتم و اين است كه آقاي انتظامي را از سال هاي دور بشناسم و اين اتفاق به ندرت مي افتد كه با اختلاف 22 سال با شخصي چون انتظامي در يك كلاس درس بخوانم.
    وي ادامه داد: در دوران دانشگاه 2 كلاس داشتيم، يك كلاس درس و يك كلاس نيز نزد استاد انتظامي. بسياري از مطالب را از استاد انتظامي آموختم اما نتوانستم آنچه را ياد گرفتم عمل كنم.
    ايرج راد يادآور شد: آقاي انتظامي الگويي براي ماست. وي 65 سال كار كرده و توانسته خود را حفظ كند تا به اعتبار و ارزش والا دست يابد.
    وي يكي از خصلت‌هاي انتظامي را وقت شناسي دانست و گفت: انتظامي در هيچ شرايطي دير بجايي نرسيده است و او در اين مدت هركاري را قبول نكرده است و كسي هم نتوانسته كاري به وي تحميل كند.
    راد تصريح كرد: انتظامي وسواس عجيبي در بازي دارد و هرگز بدون توكل بر خدا روي صحنه نرفته است.
    انتظامي سمبل واقعي يك ملت است و تنها براي تلويزيون، تئاتر و سينما نيست، بلكه براي همه ماست.
    در ادامه اين نشست راد به ديگر سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.
    وي در باره بودجه تئاتر بيان داشت: هنوز بودجه خانه تئاتر داده نشده است البته بودجه بخش‌هاي خصوصي فرهنگي از بودجه اداره كل هنرهاي نماشي داده نمي‌شود بلكه از رديف بودجه مجلس داده مي‌شود.
    مديرعامل خانه تئاتر تصريح كرد: بودجه درخواستي خانه تئاتر داده نشده و ما بودجه بيشتري را خواستيم كه از سوي مجلس قبول شده اما هنوز اختصاص داده نشده است. از بودجه اداره كل هنرهاي نمايشي نيز اطلاعي ندارم.
    راد در باره محل خانه تئاتر جديد نيز گفت: محل خريداري شده نيز در خيابان سميه هنوز ساخته نشده،‌براي گرفتن مجوز نامه اي را به شهردار تهران آقاي قاليباف فرستاديم و سپس با وي ديداري داشتيم. در اين ديدار از شهردار خواستيم بدون دريافت مبلغ مجوزهاي لازم را در اختيار ما قرار بدهند و وي قول همكاري قطعي را به ما داد.
    راد افزود: در باره تغيير كاربري فضاي خانه نيز با شهردار صحبت كرديم و با تمام نامه نگاري ها باز هم 60 ميليون تومان پول از ما خواسته شد و ما بار ديگر با شهردار صحبت كرديم،‌ متاسفانه با همكاري شهرداري هنوز مجوز ساخت در دست ما نيست.
    وي ادامه داد: چندين بار نامه‌اي نيز به ستاد بحران شهرداري فرستاديم و از آنها خواستيم نقشه ساخت خانه تئاتر را بدهند كه هنوز اين نقشه به دست ما نرسيده است و اميدواريم اين كار سريع صورت گيرد.
    راد در باره خانه تئاتر در خيابان صبا گفت‌: با شهردار منطقه 11 صحبت كرديم و قرار شده تا 2 سال ديگر در اين مكان باشيم.
    راد در باره اعطاي مسكن به هنرمندان تئاتر گفت: پيگيري هايي در اين زمينه شده است و چندين بار با آقاي سعيدي كيا، وزير مسكن و شهرسازي ملاقات كرده ايم،‌ پيشنهادهاي اوليه آنان و خريد خانه با 19 درصد بهره بود كه ما خواستيم كمتر شود و در حال حاضر قول دادند 50 واحد را با 13 ميليون وام و با بهره 8 درصدي بدهند و هنرمندان بعد از 5 سال كل پول خانه را بپردازند.
    در ادامه اين مراسم از سوي خانه تئاتر لوح تقديري به عزت‌الله انتظامي اهدا شد. همچنين مراسم افطاري نيز در بالكن خانه تئاتر با حضور هنرمندان برگزار شد. در اين مراسم حسين پارسايي رئيس مركز هنرهاي نمايشي، اكبر عبدي، بهزاد فراهاني، ايرج راد، حميد مظفري، حسين پاكدل، عزت‌الله انتظامي و ديگر هنرمندان تئاتر و همچنين خبرنگاران حضور داشتند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com