1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 320  تاريخ مخابره خبر:  ۱۵/۷/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138507150202  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۵۳:۵۲
    ۱۳۸۵/۰۷/۱۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

سينماگران براي انعكاس مفاهيم قرآني با قرآن انس بگيرند

«محمود محمدي عراقي» گفت: فيلمسازان و سينماگران براي انعكاس مفاهيم قرآني در آثارشان بايد با قرآن انس بگيرند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، «محمود محمدي عراقي» رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي به فارس گفت: قرآن كتاب زيبايي‌هاست و همه نوع زيبايي از قبيل زيبايي معنوي، اخلاقي،هنري،ادبي در قرآن هست. اينها زيبايي‌هاي ظاهري است، زيبايي‌هاي معنوي قرآن براي كساني كه بتوانند درك كنند بي‌نهايت است. منتها درك آن دشوار است. زيبايي‌هاي مادي را آسان مي‌شود به تصوير كشيد اما زيبايي‌هاي معنوي را دشوار است كه به تصوير بكشيم.
    وي فيلمسازان و سينماگران را به انس با قرآن فراخواند و گفت: فيلمسازان و فيلمنامه‌نويسان ما بايد با قرآن زندگي كنند و انس بگيرند، قرآن را وارد زندگي و انديشه‌ خود كرده تا بتوانند در هنر خودشان اين زيبايي‌ها را نشان بدهند.
    رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي به نقش قرآن در راستاي دوستي مسلمانان جهان اشاره كرد و گفت: مهمترين نقطه اتصال و پيوند مسلمانان قرآن است و قرآن كتاب بي‌نظير در دنياست و تنها كتاب آسماني است كه برهان و دليل به همراه خودش دارد. به قول مولانا آفتاب آمد دليل آفتاب. يعني خود قرآن دليل بر اين است كه كلام خداست.
    وي كتاب خدا را مهمترين دست‌آويز تحكيم وحدت كشور‌هاي اسلامي دانست و گفت: اين مهمترين امتيازي است كه مسلمانان نسبت به ساير اديان دارند.باقي اديان الهي كتاب آسماني داشتند اما كتاب‌هايشان باقي نمانده است. مثلا انجيل و تورات در دست خود مسيحيان و يهوديان هم نيست و آنها همچنين ادعايي ندارند. اين تنها و تنها قرآن است كه به عنوان يك سند الهي در دست ما مسلمانان است.
    «محمدي عراقي» تاكيد كرد: اگر بتوانيم روي قرآن بيشتر كار كنيم،مهمترين عامل وحدت و پيوند بين مسلمانها مي‌شود و توطئه‌ها‌ي دشمنان ما را براي ايجاد اختلاف بين مذاهب اسلامي خنثي مي‌كند.آنچه شيعه و سني را به هم پيوند مي‌دهد قرآن است. الآن دشمن مهمترين استراتژي‌اش در كشورهاي همسايه ما مثل عراق لبنان، افغانستان، ايجاد اختلاف بين فرقه‌هاي اسلامي است. قرآن مي‌تواند نقطه پيوند باشد.
    وي ادامه داد: وقتي شرايط اين چنيني همانند نمايشگاه قرآن فراهم مي‌شود و كشورهاي مسلمان مي‌آيند و مردم ما را مي‌بينند،صلح دوستي،منطق و استدلال ما روي آنها تأثيرگذار است.چون از مردم ايران شبكه‌هاي تبليغاتي صهيونيست چهره نامناسبي در دنيا تصوير كرده‌اند. اما وقتي با مردم برخورد مي‌كنند آنها را صلح جو، دانشمند و هنرمند مي‌بينند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com