1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 416  تاريخ مخابره خبر:  ۱۳/۷/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138507130003  ساعت مخابره خبر: ۱۰:۵۰:۵۱
    ۱۳۸۵/۰۷/۱۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

پس از حضور جمعي از كارگردانان در كميسيون فرهنگ

مجتبي راعي: اميدواريم روزي برا فرهنگ تصميمات غير سياسي بگيرند

مجتبي راعي گفت: به غير از جلسه‌ي اولي كه قبل از تشكيل كابينه دولت جديد خدمت آقاي افروغ و همكارانش در كميسيون فرهنگي رسيديم ديگر هرگز ايشان را نديده‌ام تا جلسه‌ي اخير كه به دعوت كميسيون به آنجا رفتيم و متاسفانه بسيار جلسه‌ي تلخي بود.

    به گزارش سايت سينمايي سوره اين كارگردان سينماي ايران كه در جلسه‌ي روز يكشنبه‌ي كميسيون فرهنگي با كارگردانان سينما حضور داشت تصريح كرد: من دو فيلم درباره دفاع مقدس ، يك فيلم درباره ماجراي 17 شهريور و انقلاب اسلامي و يك فيلم درباره‌ي جهاد سازندگي و فيلم ديگري درباره‌ ماجراي كشف حجاب ساختم و تلاش كردم كه زندگي حضرت امام خميني(ره) را به شكل شايسته‌اي بسازم و همچنين اولين فيلم معناگرا را به اسم "تولد يك پروانه" را ساختم. ولي دستمزد تمامي اينها را يكجا و با تلخي تمام از نمايندگان محترم كميسيون فرهنگي مجلس دريافت كردم.
    وي ادامه داد: من از مجلس تصور روشني داشتم ولي اي كاش در اين جلسه نمي‌رفتم. من ديگر مطمئن شدم دليل تهاجم فرهنگي دشمنان ما اين است كه تصميمات فرهنگي اين مملكت را هميشه سياسيون مي‌گيرند و به آقاي فروغ هم گفتم؛ اين گزارش (گزارش تحقيق و تفحص از وزارت ارشاد) يك فعل سياسي است و من به عنوان هنرمند تصميم گرفته‌ام كار سياسي نكنم.
وي ادامه داد:‌اگر سياسي نبود به جاي اين چنين جنجالي مي‌توانستند به راهكارهايي كه سير محصولات و فعاليتهاي فرهنگي را تغيير دهد، فكر كنند. مطمئن هستم كه به راهكارها و اجراي آن هرگز فكر نمي‌كنند زيرا سياستمداران به خوبي مي‌دانند در اين مسير به خون دلهاي طولاني مدتي نياز است كه سياستمداران هميشه نگاه به سود آني دارند.
    راعي گفت: دعا مي‌كنم روزي عده‌اي بنشينند واقعيت‌هاي فرهنگي جامعه را آنچنان كه هست تحقيق كنند و براي فرهنگ، تصميمات غيرسياسي و فقط فرهنگي بگيرند.
    وي در پايان گفت: آقاي افروغ مسائلي كه دل شما را به تازگي به درد آورده، ما سالهاست كه خون دل آن را مي‌خوريم اما كسي نبوده است كه به ما گوش كند.
 
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com