1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 511  تاريخ مخابره خبر:  ۴/۷/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138507040206  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۰۳:۱۸
    ۱۳۸۵/۰۷/۰۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

جشنواره «هنر جوان» بين‌المللي مي‌شود

اگر دبيرخانه سومين جشنواره هنر جوان به درستي فعاليت کند و استقبال از اين دوره جشنواره مطلوب باشد، علاقمنديم جشنواره هنر جوان را بين‌المللي يا بين کشورهاي اسلامي برگزار کنيم.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، دکتر حسن بنيانيان رئيس حوزه هنري در گفتگو با ستاد خبري سومين جشنواره هنر جوان افزود: جشنواره هاي زيادي در کشور برگزار مي شود، ولي جاي جشنواره اي که دبيرخانه اش با مشارکت شرکت کنندگان فعاليت مستمري را انجام دهد خالي است و حوزه هنري به دنبال اين هدف است.
    وي در ادامه گفت: حوزه هنري رسالت ويژه اي دارد که در ساير سازمان ها و ارگان هاي فرهنگي و هنري، اين رسالت به اين شکل تعقيب نمي شود. حوزه هنري بايد عوامل اصلي و اساسي هنر فاخر ديني را در کشور تأمين کند و بررسي تحليلي هم نشان مي دهد عمده ترين عامل خلق آثار فاخر در عرصه دين حضور نسلي از هنرمندان دين باور است که به طور طبيعي در توليد آثارشان ارزش هاي ديني را لحاظ مي کنند.
    رئيس حوزه هنري يادآور شد: کمتر مي توان با سفارش دادن به فردي که باورهاي ديني ندارد به خلق آثار فاخر رسيد. به همين دليل حوزه هنري يکي از رسالت هاي خود را شناسايي و پرورش استعدادهاي جوان هنري تعريف کرده است. البته براي اينکه همين رسالت به درستي انجام شود، مستلزم اين است که به موازات جذب و شناسايي و پرورش استعدادهاي درخشان، برآيند توليد آثار فاخر ديني نيز به طور همزمان پيرامون هنرمندان جوان شکل بگيرد.
    دکتر بنيانيان يکي از ابزارهاي تحقق اين رسالت را برگزاري هدفمند جشنواره ها عنوان کرد و افزود: در اين جشنواره ها علاوه بر تشويق هنرمندان جوان براي توليد آثار فاخر ديني، استعدادهاي درخشان هم شناسايي مي شوند و از طريق دبيرخانه دائمي جشنواره ها يک سلسله خدمات فرهنگي هنري به آنها داده مي شود. به همين منظور در همه رشته ها جشنواره هايي طراحي شده که از جمله جشنواره هنر جوان در عرصه هنرهاي تجسمي است.
    وي اهداف اين جشنواره را به اين شرح برشمرد: ارتباط با هنرمندان جوان، ارسال مجموعه اي از نشريات و کتب براي آنان، دعوت از هنرمندان براي حضور در جشنواره هاي تخصصي ديگر يا توليد آثاري هدفمند پيرامون يک موضوع مشخص، تعميق روابط هنرمندان استان ها با مراکز حوزه هنري.
    بنيانيان در پايان گفت: خوشبختانه به دليل اعتمادي که جامعه به حوزه هنري دارد و به ويژه حضور مجموعه اي از هنرمندان برجسته تجسمي کشور، جشنواره هنر جوان با استقبال بسيار خوبي رو به رو شده و ما تصميم گرفتيم اين جشنواره را استمرار بخشيم. اکنون هم اميدوارم هنرمندان جوان آثارشان را به دبيرخانه جشنواره ارسال کنند و همکاران ما در حوزه تجسمي بتوانند فاصله جشنواره ها را با ارتباطات منسجم و سازمان يافته به فرصتي براي رشد توانمندي هاي فکري، اعتقادي و تکنيکي هنرمندان جوان تبديل کنند.
    سومين جشنواره تجربي هنرهاي تجسمي «هنر جوان» پائيز سال جاري به همت مرکز هنرهاي تجسمي حوزه هنري برگزار خواهد شد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com