1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 537  تاريخ مخابره خبر:  ۴/۷/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138507040011  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۴۲:۲۱
    ۱۳۸۵/۰۷/۰۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

بعد از پنج سال افسانه بايگان، حميده خيرآبادي و بازگشتي دوباره به سينما

با اكران فيلم‌هاي "كافه ستاره" و "سرود تولد" دو بازيگر زن سينما پس از سالها بازگشت دوباره‌ي به پرده نقره‌اي سينما داشتند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، حميده خيرآبادي و افسانه بايگان بازيگران پركار دهه‌هاي گذشته سينما در سالهاي اخير كمتر در فيلمي به ايفاي نقش پرداخته و در مجموعه‌هاي تلويزيوني نيز كمتر شاهد حضورشان بوديم.
    حميده خيرآبادي با نام مستعار(نادره) ركورد دار بازيگري در سينماي ايران تاكنون در بيش از دويست فيلم سينمايي به ايفاي نقش پرداخته و سه بار نيز نامزد دريافت سيمرغ بلورين بهترين بازيگر نقش مكمل از جشنواره فيلم فجر شده است.
    اين بازيگر 84 ساله فعاليت هنري را با ايفاي نقشي در تئاتر سال 1336 شروع كرد و بازيگري در سينما را با فيلم "ميهن پرست" در سال 1332 آغاز نمود. از جمله فيلم هاي مطرح وي مي توان به "طوقي" ، "اجاره نشين‌ها"، "مادر"، "بانو" "هنرپيشه" و "روز واقعه" و..... اشاره كرد.
خير آبادي كه در دو دهه 60 و 70 در نزديك به 40 فيلم حضور پيدا كرده و از سال 77 كه در فيلم "بازيگر" به ايفا نقش پرداخت، طي سالهاي اخير تنها در دو فيلم "توكيو بدون توقف" و "سرود تولد" بازي داشته است.
    برپايه اين خبر، افسانه بايگان نيز از بازيگران پركار سينماي ايران در دهه 60 و 70 محسوب مي شود كه حضور جلوي دوربين را از سال 1351 با فيلم كوتاه "بوق" كاري از علي عليزاده تجربه نمود و فعاليت حرفه‌اي خود را با مجموعه تلويزيوني "سربداران" به كارگرداني محمدعلي نجفي و همچنين بازي در سينما را از سال 1364 با فيلم "گمشده" به كارگرداني مهدي صباغ زاده آغاز كرد.
اين بازيگر 45 ساله كه سالها عنوان اولين بازيگر زن فيلم‌ها را يدك مي‌كشيد در آثار پر مخاطبي همچون "دبيرستان"، "بگذار زندگي كنم"، "خواهران غريب" ، "مرد عوضي" و "طوطيا" به ايفاي نقش پرداخته است و از سال 80 تقريبا پنج سال قبل كه در "خاكستري" حضور داشت ديگر در فيلمي بازي نكرد تا "كافه ستاره" كه هم‌اكنون برپرده سينماها است.
بايگان در "كافه ستاره" نقش زني رنج كشيده را كه سعي دارد با وجود رفتارهاي همسرش زندگي خانوادگي را حفظ كند را ايفا مي‌كند. او به خاطر حضورش در اين فيلم كانديداي دريافت سيمرغ بلورين بهترين بازيگر از بيست و چهارمين جشنواره فيلم فجر شد.
    اين بازيگر هم اكنون فيلم "در شهر خبري نيست، هست" را آماده اكران دارد و در سومين همكاري خود با ايرج قادري اين روزها مشغول بازي در فيلم "محاكمه" است.
 
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com