1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 584  تاريخ مخابره خبر:  ۲/۷/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138507020102  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۵۸:۱۷
    ۱۳۸۵/۰۷/۰۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

فريدون جيراني:

"ستاره مي‌شود" متعادل‌ترين فيلمي كه تاكنون ساخته‌ام

فريدون جيراني هدف‌اش را از ساخت سه فيلم "ستاره‌ها" اينگونه بيان مي‌كند: سينماي ايران دوره‌هاي مختلفي را پشت سر گذاشته است كه تنها ناشي از شرايط سياسي و اجتماعي نيست، بلكه به مسائل ديگري هم مربوط مي‌شود كه باعث شده سينماي ايران در دورانهاي مختلف نوسانهاي بسياري را سپري كند و دچار تناقضات شود و هدف من به تصوير كشيدن اين تناقضات است.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، اين كارگردان سينما كه در جمع دانشجويان بعد از نمايش فيلم "ستاره مي‌شود" سخن مي‌گفت در ادامه اين فيلم را يكي از معتدل‌ترين فيلم‌هايي دانست كه تاكنون ساخته است و درباره آن، گفت: همواره در پرداخت فيلمنامه‌هايم از فضاي عشقهاي غريب خوشم مي‌آيد و علاقه‌مند بودم آدمهاي روان‌پريش و عشق‌هاي غريب را در داخل فضاي اجتماعي جامعه پيدا كنم، به همين دليل همواره در فيلمهايم آدمهاي نامتعادل وجود دارند ولي "ستاره مي‌شود" معتدل‌ترين فيلمي است كه ساخته‌ام.
     وي در ادامه تصريح كرد: "ستاره مي‌شود" واقع‌گرايانه‌ترين فيلمي است كه در اين حوزه ساخته‌ام، هر چند كه دوست داشتم در عين حال آدمهاي اين فيلم هم از واقعيت‌هاي معمول فاصله بگيرند و با سياه و سفيد كردن بخشهاي كوتاهي از فيلم خواستم بين دنياي واقعي و دنياي فيلم فاصله ايجاد كنم.
     فريدون جيراني در بخشي از اين جلسه درباره تفاوت و صحنه‌هاي حذف شده نسخه فعلي با توجه به نسخه جشنواره گفت: "ستاره مي‌شود" به خواست كارگردان كوتاه نشده است بلكه به خواست صنفي كه مخالف بخشهايي از اين فيلم بود، كوتاه شد.
      وي به ايده ساخت اين فيلم اشاره كرد و گفت: قصد ساخت چنين فيلمي را از 19 سال قبل داشتم و در سال 83 نيز شرايط ساخت آن فراهم شد. ابتدا فكر مي‌كردم با ساخت چنين فيلمهايي مي‌توانيم از خودمان هم انتقاد كنيم ولي بعدا فهميدم كه اينگونه نيست و ما اساسا آدمهاي نقدپذيري نيستيم، زيرا كه اولين صنفي كه با ساخت اين فيلم انتقاد كرد، صنف خودمان بود.
     حميد اعتباريان، تهيه‌كننده فيلم "ستاره مي‌شود" نيز، گفت: به عنوان تهيه‌كننده فيلم نگاه صنفي به آن نداشتم بلكه به عنوان بخشي از زندگي امروزه و سينمايي به آن نگاه كردم، در حاليكه بعضي از همكاران ما در جشنواره فجر نسبت به آن آزرده شدند.
     عزت‌ا... انتظامي، بازيگر نقش "رفيع" نيز در ادامه اين نشست، درباره تغييرات فيلم از زمان جشنواره تا به امروز، گفت: همواره فيلم سينمايي تا زماني كه اكران بشود، دچار تحولات زيادي مي‌شود كه ناشي از شرايط زمانه ما است. اين فيلم هم به تبع همين مسائل دچار تغييراتي شده است.
        وي، گفت: نگاه كارگردان در اين فيلم يك نگاه درست از زندگي ما است و تلاش بسياري در ساخت آن شده است و براي من كه 70 سال است در اين حوزه كار مي‌كنم، اين فيلم تقريبا نمونه كاملي از زندگي‌ام است.
     انتظامي با اشاره به فيلم "ستاره مي‌شود" گفت: يك بازيگر و يا هنرمند وقتي به سني مي‌رسد، احتياج به رسيدگي بيشتري دارد و اين همان موضوع با ارزشي است كه در فيلم مطرح شده است، هر چند كه اين مفاهيم بدين معنا نيست كه همه سينماي ايران اينگونه است.
     اين بازيگر سينما و تئاتر در ادامه با تاكيد بر اين مساله كه حذف بخشهايي از فيلم به آن لطمه مي‌زند معتقد است: گوشت فيلم كم است و با اين حذف‌ها تماشاگر سير نمي‌شود، چون نوع رابطه‌ها خيلي واضح و ملموس نيست و تماشاگر هم تا چيزي را نبيند، آن را باور نمي‌كند.
     انديشه فولادوند، بازيگر نقش "پونه" با اظهار خرسندي از حضورش در كنار عزت‌الله انتظامي، گفت: كار كردن با انتظامي براي من بيرون از سينما خيلي هيجان‌انگيزتر بود، چون قبل از سينما، من از ايشان زندگي كردن را آموختم.
     برپايه اين خبر، در ادامه اين نشست، فريدون جيراني گفت: سه فيلم ستاره مي‌شود، ستاره بود و ستاره است با هم و در كنار هم معنا پيدا مي‌كنند.
     همچنين اعتباريان نيز در ادامه و در پاسخ به وضعيت اكران اين فيلم، گفت: متاسفانه امكان اكران هم زمان هر سه جلد فيلم نيست و اميدواريم كه با حمايتهاي وزارت ارشاد بتوانيم جلد يك را عيد فطر اكران كنيم و به دنبالش جلد 2 و 3 آن را اكران خواهيم كرد.
     جيراني در پاسخ به دلايل حضور كاراكترهايي كه همواره زندگي آنها با تلخي و مرگ به پايان مي‌رسد، گفت: روابط آدمهايي كه در فيلمنامه‌هايم انتخاب مي‌كنم، به گونه‌اي است كه به انتها رسيده‌اند در غير اينصورت دنيا خيلي هم تلخ نيست.
     انتظامي نيز در پايان اين نشست درباره خودكشي رفيع معتقد است: او خودكشي نمي‌كند، بلكه او براي آخرين بار نقشي را كه نتوانست در سينما بازي كند، در لحظه آخر عمرش بازي مي‌كند و با ديالوگهايش تا لب پله‌ها پيش مي‌رود و زماني كه آخرين ديالوگهاي فيلم را مي‌گويد سر مي‌خورد.
     برپايه اين خبر، نشست نقد و بررسي فيلم "ستاره مي‌شود" به همت دبيرخانه جشنواره فيلم و عكس دانشجويي در دانشگاه صنعتي شريف به همراه پخش فيلم روز گذشته برگزار شد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com