1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 405  تاريخ مخابره خبر:  ۲۹/۶/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138506290204  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۲۰:۳۴
    ۱۳۸۵/۰۶/۲۹                              تاريخ نشر خبر :  
 

اکران فيلم «شب به خير فرمانده» از هفته دفاع مقدس آغاز مي شود

فيلم «شب به خير فرمانده» ساخته انسيه شاه حسيني از هفته دفاع مقدس بر روي پرده سينماها اکران مي شود.

     به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از ستاد خبري ششمين همايش آيه هاي ايثار و تلاش؛ انسيه شاه حسيني، کارگردان فيلم «شب به خير فرمانده» با بيان اين مطلب گفت: موضوع فيلم مربوط به خاطرات خودم در عمليات طريق القدس است که به آزادسازي بستان منجر شد.
     شاه حسيني در ادامه تصريح کرد: گاهي که قرار است خاطره اي تبديل به فيلم شود، سعي مي کنند آن را بسط دهند، اما آنقدر اين خاطره قوي بود و حجم داشت که سعي کردم آن را خلاصه کنم. البته اين خلاصه کردن دو دليل ديگر داشت، يکي حفظ ريتم فيلم و ديگري مطالبي که نمي شود آنها را در جامعه مطرح کرد. فکر مي کنم اگر مي خواستم چنين مطالبي را طرح کنم، فيلم به شعار تبديل مي شد و به خصوص براي نسل جوان ديگر باورپذير نبود.
     وي ضمن ابراز اميدواري نسبت به اکران مناسب فيلم خود، ستاد آيه هاي ايثار و تلاش را حامي اصلي فيلم خواند و افزود: من فيلم سياه نساخته ام. فيلمي درباره بچه هاي بسيجي خفته در خون ساختم که باعث شد پرچم ما در کنار پرچم آمريکا در کارلووي واري برافراشته شود. افتخار من راستگويي است و در اين فيلم هم راست گفته ام. من به اين انقلاب باور دارم چراکه معتقدم انقلاب به ما هويت داد.
     کارگردان فيلم «شب به خير فرمانده» با اشاره به نقش زنان در دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: گروهي از زنان اهل مساجد بودند و هدايت ستادهاي مردمي را بر عهده داشتند و گروهي ديگر از زنان در شهرهاي مرزي يا اطراف جبهه، وظيفه پرستاري را برعهده داشتند و حتي در چادرهاي امداد هم حاضر بودند اما بعد از ساخته شدن بيمارستان هاي صحرايي، اين وظيفه بيشتر به مردان سپرده شد. برخي زنان هم خبرنگار بودند و حتي من شاهد بودم زن خبرنگاري در سوسنگرد شهيد شد.
     وي زنان بومي منطقه که ناخواسته وارد جنگ شده بودند را مظلوم ترين و خاموش ترين زناني خواند که در جنگ حضور داشتند و افزود: اين گروه از زنان در اين ميدان حضور صد در صد داشتند. با حمله عراق، بستان 18 ماه در دست نيروهاي عراقي بود. آنها تمام خانواده ها را نگه داشته بودند و از آنها خدمات دريافت مي کردند و حتي اگر شهيد يا مجروح مي شدند کسي با خبر نمي شد.
     وي در پايان خاطر نشان کرد: در آن دوران، جبهه خاموشي هم در دل مادران و همسران شهدا وجود داشت که هيچ کس از آن مطلع نمي شد. قهرمان حتما نبايد تفنگ در دست بگيرد و بجنگد بلکه آنها با سکوت و رازداري شان قهرمان بودند.
     گفتني است؛ ششمين همايش آيه هاي ايثار و تلاش ويژه بزرگداشت زنان فرهيخته ايثارگر، پنجشنبه 30 شهريور ماه سال جاري در تالار وزارت کشور برگزار مي شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com