1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 439  تاريخ مخابره خبر:  ۲۵/۶/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138506250010  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۵۵:۵۵
    ۱۳۸۵/۰۶/۲۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

خارج شدن انحصار پخش فيلم از دفاتر خاص پخش

كارگردان "باغ فردوس پنج بعد ازظهر" اظهار اميدواري كرد: شرايط اكران درسينماي ايران بگونه‌اي پيش برود كه انحصار پخش از دفاتر خاص خارج شود.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از ايسنا، سيامك شايقي در ادامه تصريح كرد: صاحبان سينما راغب‌تر هستند با دفاتر پخشي كه تعداد بيشتري فيلم دارند كار كنند. بنابراين بايد شرايط بگونه‌اي پيش برود كه انحصار شكسته شود و پخش فيلم در تعداد بيشتري دفاتر اتفاق بيفتد در عين حال كه معتقدم دفاتر پخشي كه خودشان فيلمهايي كه مي‌خواهند پخش كنند، توليد نكرده باشند، كمتر دل مي‌سوزانند. بنابراين ابتدا كه مي‌خواستم "باغ فردوس" را اكران كنم فكر كردم با دفاتري كار كنم كه انگيزه بيشتري داشته باشند. اما متوجه شدم تنها انگيزه، كافي نيست بايد در قوانين اكران يك تجديد نظري بشود و دفاتر ديگر پخش به وجود بيايد و اين انحصار از بين برود.
    وي به نحوه تبليغات "باغ فردوس پنج بعد از ظهر" اشاره كرد و گفت: سعي كرديم مناسب‌ترين شكل تبليغات را انجام دهيم و اميدوار بوديم تعداد سينمايي كه به دست مي‌آوريم از تعداد فعلي بيشتر باشد اما اين اتفاق نيفتاد. هم‌اكنون 6 تا 7 سالن و 3 تا چهار فرهنگسرا در اختيار داريم.
شايقي به ميزان استقبال مردم طي چند هفته‌اي كه از اكران اين فيلم مي‌گذرد اشاره كرد و گفت: در سه سالن اصلي فرهنگ، ايران، ‌فلسطين كه در حقيقت سالنهاي اصلي نمايش فيلم هستند، فروش خيلي خوبي داشته است ولي در سينماهاي كه در مراكز ديگر شهر قرار دارند موفقيت كمتر مي‌شود و سالنهاي فرهنگسراها نيز شرايط متفاوتي دارند. اساسا نمايش در آنها چيزي شبيه شوخي است و در عين حال كه برخي فرهنگسراها مديريت درست‌تري دارند و موفق‌تر عمل كردند اما
مثلا يكي از فرهنگسرا كه سالن مناسب و خوبي هم دارد اصولا مساله‌اش اكران فيلم ايراني نيست.
    وي در ادامه ضمن اشاره به اينكه قصه تكراري و اصلي سينماي ايران، كمبود سالن سينما است، معتقد است: در شرايط فعلي و به عنوان راه حل كوتاه مدت معتقدم ما سالن سينما داريم ولي از آن به درستي استفاده نمي‌كنيم مثلا يكي از فرهنگسراها سالن بسيار درجه يك و مطلوب دارد ولي بدرستي از آن استفاده نمي‌شود.
    وي در ادامه افزود: مثلا به طور كلي دو سانس براي نمايش فيلم اختصاص دادند اما اين دو سانس نيز شرايط مناسبي ندارند و بدرستي فيلم نمايش نمي‌دهند. شايد يك روز برنامه‌ي كانون فيلم بگذارند و يك سانس جلسه‌ي نقد و بررسي آن فيلم و سانس ديگر كنسرت موسيقي برگزار مي‌كنند، بنابراين به طور مشخص برنامه نمايش را مشخص نمي‌كنند.
وي در عين حال گفت: من مخالف آن برنامه نيستم بلكه معتقدم تكليف اين سالن سينما و جايگاهش بايد مشخص شود.
    شايقي در ادامه گفتگو با خبرنگار هنري ايسنا اظهار اميدواري كرد: ‌نمايش "باغ فردوس پنج بعد از ظهر" با همين تعداد معدود سالن‌ ادامه پيدا كند، چون سالنهاي كه اين فيلم را نمايش مي‌دهند راضي هستند و اميدوارم مديران مافوق تصميم نگيرند كه به هر دليل چون مي‌خواهند فيلم‌هاي ديگري را به هر نحوه به نمايش بگذارند جلوي اكران اين فيلم را بگيرند.
    بر پايه اين خبر ، سيامك شايقي كه از زمان ساخت فيلم "شراره" تقريبا با فاصله‌ي چند سال فيلم "باغ فردوس" را جلوي دوربين برده است، گفت: چون شرايط توليد سخت‌ باعث مي‌شد اين چند سال فيلمي نسازم اما از همان سالها در حدود سالهاي 80، 81 اين فيلم نامه و طرحش را كار كردم و مترصد ساخت بودم.
وي درباره مسائل روانشناسي كه در فيلم وجود دارد و مشاوره از پزشكان در ادامه گفت: يكسري مطالعات شخصي در زمينه روانشناسي داشتم اما نكته كليدي و نگراني كه وجود داشت بيشتر از بابت زاويه صنف دكتري روانشناس و روانكار بود. نگراني از اين جهت بود كه دكترها به صورت اعم و روانشناسان به صورت اخص هيچ وقت درگيري عاطفي با بيماران پيدا نمي‌كنند. بنابراين من در فيلم نامه هم آوردم آنجا دكتر به دختر مي‌گويد: عاشق نقش من نشدي؟
    در سناريوي اوليه اين ارتباط نافرجام بود ولي حالا كه حتي يك مقدار به نظر تماشاگر پايان خوش است در فيلم هم اين نگراني مطرح مي‌شود. دكتر هيچ حرف خاصي به زبان نمي‌آورد بنابراين آقايان دكتر با فيلم خوشبختانه دچار مشكل نمي‌شوند.
    وي معتقد است: بحث روانشناسي اساسا به عنوان محور اصلي فيلم مطرح نيست. باغ فردوس - يك فيلم عاشقانه اجتماعي است كه در قالب يك موضوع روانشناسانه مطرح مي‌شود و ممكن بود اگر قالب ديگري را پيدا مي‌كردم از آن براي روايت اصلي استفاده مي‌كردم.
شايقي در پايان دغدغه اصلي‌اش را اكران و نمايش دانست و گفت: فكر مي‌كنم اين موضوع به عنوان يكي از معضلات سينماي ايران است كه ما در مجمع فيلم سازان ايران در حال بحث و گفتگو درباره اين موضوع هستيم و اميدواريم به نتيجه برسيم.
    شايان ذكر است، در"باغ‌ فردوس پنج بعد ازظهر" رضا كيانيان، لادن مستوفي، آزيتا حاجيان و‌ حامد بهداد، ‌به ايفاء نقش مي‌پردازند.
اين فيلم درباره‌ي دختر جوان باهوشي است كه از مشكلات رواني رنج مي‌برد، مشكلات او كه ريشه در شرايط خانواده دارد، به تدريج در رويارويي با آدمهاي پيرامونش در جامعه گسترش مي‌يابد، با ورود يك دكتر روانشناس به زندگي "دريا"، ماجراها شكل‌ ديگري به خود مي‌گيرند. "باغ فردوس پنج بعد ازظهر"،هشتمين فيلم بلند سينمايي شايقي بعد از فيلمهاي همچون "رنو تهران 29"،"راه و بيراه" ، "در كمال خونسردي"، "مادرم گيسو" و "شراره" است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com