1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 673  تاريخ مخابره خبر:  ۲۸/۵/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138505280200  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۱۸:۰۸
    ۱۳۸۵/۰۵/۲۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

رئيس كانون كارگردانان سينما

سينماي ديني، نتوانسته به جايگاه واقعي خود در كشور دست يابد

متأسفانه در حال حاضر، سينماي ديني كشور، به دليل عدم حمايت صحيح و تعريف شده و نبود يك برنامه ريزي مستمر، نتوانسته است به جايگاه اصلي و واقعي خود دست يابد و در اين چند سال اخير بيشتر حمايت ها از اين نوع سينما، نمايشي بوده است.

      به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط عمومي و امور رسانه اي دومين جشنواره فيلم ديني «رويش»، عليرضا رئيسيان رئيس كانون كارگردانان سينما با بيان اين مطلب افزود: به نظر من ژانر خاص سينماي ديني، اصطلاح نادرستي است، بلكه صحيح تر اين است كه بگوييم، سينماي ديني، سينمايي است برگرفته از هنرمند و سينماي متدين. به عبارت ديگر يك امر قدسي هنگامي مي تواند به وسيله زبان هنر تبيين شود كه هنرمند خالق اثر، با امر قدسي و هنر ديني نسبتي داشته باشد و تا اين اتفاق نيافتاده باشد نمي توان واژه هنر ديني را بدان اطلاق كرد و چنين نگرشي به سينماي ديني باعث تأثيرگذاري بيشتر فيلم ديني بر مخاطبان خواهد شد.
      رئيسيان در ادامه درباره تعريف سينماي ديني اظهار داشت: سينماي ديني يا متعالي، در وجه هنري سينما اتفاق مي افتد، چراكه در بخش فني، تكنيكي و صنعت؛‌ سينماي ديني تفاوتي با آثار سينمايي رايج در حال توليد امروزي ندارد. در واقع سينماي ديني شامل آن دسته از آثاري است كه از سينماي تجاري رايج، والاتر و بلند پروازانه تر بوده و افق هاي فراتري را براي مخاطبان خود مدنظر قرار داده اند.
      كارگردان فيلم هاي «پرونده هاوانا» و «ايستگاه متروك» با اشاره به برگزاري دومين جشنواره «رويش»، به عنوان گامي مؤثر در توليد آثار كوتاه ديني بيان داشت: برگزاري هر جشنواره و رويداد هنري، بدون شك تأثيرات زيادي بر جريانات حاكم بر سينماي كوتاه و بلند خواهد گذاشت. ولي اينكه چقدر اهداف و سياست هاي كوتاه مدت و بلند مدت جشنواره رويش مي باشد تا بتوانيم در راستاي آن سرمايه گذاري و برنامه ريزي كنيم، امر بسيار مهمتري است. جشنواره «رويش» كه در پيش رو داريم، بايد بتواند بر جريان توليد كمي و كيفي آثار سينماي ديني، اثرگذار باشد و حتي خود حمايت كننده آنها باشد و تنها نمايش دهنده صرف آثار توليد شده نباشد.
      رئيسيان در خاتمه با تقدير از حركت درخور توجه و تشويقي كه حوزه هنري در راستاي حمايت از ساخت و توليد آثار سينمايي كوتاه ديني برداشته است، تصريح كرد: فيلم كوتاه جنسي از سينماست كه به طور حتم مي تواند مفاهيم آثار بلند سينمايي را در قالب و ظرفيت خود بازگو و منتقل كند. همچنين يك اثر كوتاه سينمايي مي تواند، زمينه بروز انديشه هاي نابي باشد كه نياز به سرمايه هاي كلان ندارند و فيلمسازان اين عرصه مي توانند با ابزارهاي اندك، به ذهنيتشان جامه عمل بپوشانند. ما استعدادهاي خوبي در زمينه فيلم كوتاه داريم كه اگر در اين مقوله فيلمسازي فعال بمانند مي توانند از فيلمسازان حرفه اي كوتاه در عرصه بين المللي باشند.
       شايان ذكر است، دومين جشنواره سراسري فيلم كوتاه ديني «رويش» به همت حوزه هنري و با مشاركت شبكه دو سيما، از تاريخ 8 الي 12 آبان ماه در شهر مقدس مشهد برگزار مي شود و كليه علاقه مندان جهت شركت در اين جشنواره مي توانند با مراجعه به سايت اينترنتي www.hhkh.ir يا مراجعه به كليه حوزه هاي هنري سراسر كشور دفاتر انجمن سينماي جوانان ايران و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامي سراسر كشور، از مقررات و نحوه شركت در دومين جشنواره «رويش» اطلاع يابند. همچنين تلفن هاي 8443801 و 8443800 (0511) دبيرخانه «رويش» در تمام ساعات اداري پاسخگوي علاقه مندان مي باشد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com