1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 399  تاريخ مخابره خبر:  ۲۲/۴/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138504220201  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۰۹:۳۷
    ۱۳۸۵/۰۴/۲۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

رييس حوزه‌ هنري: حمايت از هنرمندان شهرستاني از طرحهاي جديد اين حوزه است

رييس حوزه هنري كشور گفت: رويكرد دولت، توجه و اهتمام به ‌هنر متعهد ديني در شهرستانها است و حمايت از هنرمندان شهرستاني و بهادادن به هنر آنان از طرحها و سرفصلهاي جديد حوزه هنري مي‌باشد.

       به گزارش سايت سينمايي سوره، حسن بنيانيان چهارشنبه شب در مراسم بازگشايي مجتمع فرهنگي، تفريحي «بهمن» بوشهر، افزود: ساخت و تجهيز چنين مجموعه‌هايي در شرايط امروز كشور اهميت به سزايي در جذب، هدايت و نحوه گذران اوقات فراغت نسل جوان و خانواده‌ها ايفا مي‌كند.
       وي با اشاره به تهاجم فرهنگي غرب بويژه خطر و تهديد آن در مناطق مرزي، اظهار داشت: امروز وظيفه مرزنشينان در زمينه هوشياري، آگاهي و مبارزه قاطع با موج تهاجم فرهنگي دشمنان نظام دوچندان است.
       بنيانيان همچنين گفت: تفكر و انديشه ايراني و شرقي قابل قياس با فرهنگ خشك و طلبكارانه غرب نيست.
       وي افزود: اگر به فرهنگ عاميانه غرب و حتي ضرب‌المثلها و اصطلاحات آنان نگريسته ‌شود، از آن صميميت و محبت و همدلي كه در فرهنگ شرقي و ايراني نهفته است، اثري نيست.
       رييس حوزه هنري بوشهر نيز در آيين بازگشايي ‌اين مجتمع گفت: سينما «بهمن» بوشهر به‌عنوان قديمي‌ترين مجموعه فرهنگي، تفريحي بوشهر با صرف هزينه‌اي بالغ بر هشت ميليارد ريال بازسازي و راه‌اندازي شده است.
       اسماعيل شاهپيري افزود: اين مجتمع به علت فرسودگي و استهلاك از اوايل سال 1381 تعطيل و از مرداد ماه سال 83 مرمت و بازسازي شد كه با مساعدت مسئولان استان بوشهر در مدت دو سال به مرحله بهره ‌برداري مجدد رسيد.
       وي گفت: اين مجتمع كه قدمت آن به دهه چهل شمسي مي‌رسد، با تغييرات اساسي كه در ظرفيت و استفاده چند منظوره آن لحاظ شده است، هم‌اكنون از نظر ظرفيت و كيفيت دومين يا سومين مجتمع فرهنگي، تفريحي كشور محسوب مي‌شود.
       رييس حوزه هنري بوشهر اظهار داشت: حوزه هنري بوشهر به عنوان متولي اين مجموعه، بابت تعميرات و نوسازي آن هشت ميليارد ريال هزينه كرده است كه به علت كمبود اعتبار حدود دوميليارد ريال از اين مبلغ را به پيمانكاران بدهكار است.
       شاهپيري از مسئولان استان بوشهر و حوزه هنري كشور خواست تا براي پرداخت مبلغ بدهي حوزه هنري بوشهر به پيمانكاران مجتمع فرهنگي ـ تفريحي بهمن، به اين حوزه كمك كنند.
        وي گفت: در طرح نوسازي مجتمع بهمن بوشهر، سه سالن نمايش ايجاد، تأسيسات كل اين مجموعه با سيستم پكيج برودتي با قدرت 150تن حقيقي، طراحي و راه اندازي و دو واحد تجاري در محوطه ورودي اين مجتمع ساخته شده است.
        وي افزود: اين مجتمع داراي سه سالن با نامهاي «فانوس» با گنجايش 561 صندلي، «دريا» با گنجايش 120صندلي و «ساحل» با ظرفيت  84 صندلي است.
        به گفته شاهپيري، دو سالن اين مجتمع به سينماي كودك و نمايش فيلم‌هاي جديد خارجي همزمان با اكران آنها در كشورهاي خارجي، براي هنرمندان و اهل فن اختصاص دارد.
       آيين گشايش مجتمع فرهنگي ـ هنري بهمن با اجراي گروههاي موسيقي محلي، سنتي، نمايش فيلم و تجليل از دست ‌اندركاران راه‌اندازي اين مجتمع پايان يافت.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com