1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 595  تاريخ مخابره خبر:  ۲۱/۴/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138504210203  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۲۶:۰۲
    ۱۳۸۵/۰۴/۲۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

گشايش پنجمين جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي ورزشي در تهران

پنجمين جشنواره بين المللي فيلم هاي ورزشي و تلويزيوني با حضور 12 كشور از 25 تيرماه در تهران گشايش مي‌يابد.

      به گزارش سايت سينمايي سوره، «محمدرضا ملامحمد» دبير جشنواره روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در اين‌باره اظهار داشت: فدراسيون بين‌المللي فيلم‌هاي ورزشي همه ساله جشنواره‌اي با عنوان «جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي ورزشي» در شهر ميلان ايتاليا برگزار مي‌كند كه امسال بيست و چهارمين دوره آن نيز از ششم تا دهم آذرماه برگزار خواهد شد.
      وي افزود: ايران براي نخستين بار در سال 1381 امكان حضور در اين جشنواره را يافت و تنها با يك فيلم در بخش غيررسمي آن شركت كرد.
      ملامحمد اضافه كرد: در همين دوره قرار شد، ايران به عنوان يك كشور برگزاركننده منطقه‌اي عمل كند و آثار كشورهاي آفريقايي و جنوب آسيا پس از حضور در اين جشنواره در صورت احراز شرايط بتوانند در جشنواره ميلان شركت كنند.
     ملامحمد توضيح داد: جشنواره بين المللي فيلم هاي ورزشي ابتدا به شكل 9 جشنواره منطقه‌اي در كشورهاي روسيه، استراليا، ايران، چين، ويتنام، آفريقاي جنوبي، برزيل، هند و اسلووني برگزار مي‌شود.
      وي افزود: جشنواره ميلان در شش بخش «بازيهاي المپيك و روح المپيك»، «فيلم‌هاي مستند»، «نمايش‌هاي ورزشي و تلويزيوني»، «فيلم‌هاي سينمايي»، «تبليغات ورزشي» و «رويكرد موضوعي شامل ورزش و جامعه، ورزش و آموزش و ورزش همگاني» برگزار مي‌شود.
      وي اضافه كرد: پنجمين جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي ورزشي و تلويزيون نيز شامل همين بخش‌ها است، و برهمين اساس فراخوان ما متناسب با اين بخش‌ها بوده است.
      دبير جشنواره گفت: بخش مسابقه از مهم‌ترين بخش‌هاي پنجمين جشنواره بين‌المللي ورزشي و تلويزيوني است كه فيلم‌هاي مستند، برنامه‌هاي تلويزيوني، داستاني، انيميشن، سينما و ورزش و تبليغات ورزشي در اين بخش رقابتي حضور دارند.
      وي بخش نمايش‌هاي ويژه را از ديگر بخش‌هاي پنجمين دوره جشنواره بين المللي ورزش و تلويزيون عنوان كرد و افزود: در اين فيلم‌هاي برگزيده در جشنواره ميلان و فيلم‌هاي برگزيده در جشنواره تهران به نمايش گذاشته مي‌شود.
     ملامحمد گفت: تاكنون 205 اثر در قالب سينمايي، مستند و داستاني و انيميشن، نماهنگ و مجموعه تلويزيوني از يكصد و نوزده كارگردان ايراني به دبيرخانه رسيده است، كه يكصد و نوزده كارگردان مرد و هشت تن از آنان زن هستند.
      وي ادامه داد: در بخش بين المللي نيز  45 اثر از 11كشور به دبيرخانه جشنواره ارسال شده است كه بيشترين تعداد از كشور لبنان است.
      به گفته ملامحمد، اين آثار از كشورهاي افغانستان، لبنان، امارات، پاكستان، هند، كويت، عراق، تاجيك، روسيه و يونان است كه برخي از اين كشورها به شكل مهمان در اين جشنواره شركت دارند.
      دبير جشنواره گفت: داوران اين جشنواره انتخاب شده‌اند كه شامل چهار داور ايراني و يك داور خارجي از كشور يونان است.
      وي داريوش ارجمند، رسول صدرعاملي، محمد اربابي و صوفي را داوران ايراني اين جشنواره ذكر كرد. لازم به ذكر است، اين جشنواره به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com