1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 397  تاريخ مخابره خبر:  ۱۳/۴/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138504130200  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۱۱:۵۱
    ۱۳۸۵/۰۴/۱۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

همزمان با روز ملي استقلال آمريكا آغاز مي‌شود

اعتصاب غذاي بازيگران هاليوودي در اعتراض به حضور آمريكا در عراق

بازيگران هاليوودي از جمله «شون پن» و «سوزان ساراندون» در اعتراض به حضور سربازان آمريكايي در عراق، از امشب مصادف با جشن ملي استقلال آمريكا اعتصاب غذايي خود را آغاز خواهند كرد.

        به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از خبرگزاري فارس، اين اعتصاب غذايي با حضور «شون پن» و «سوزان ساراندون» دو بازيگر هاليوودي مخالف سياست‌هاي جنگ‌طلبانه آمريكا و به سرپرستي «سيدني شيهان»، مادر داغديده آمريكايي و يكي از فعالان براي برقراري صلح در مقابل كاخ سفيد كليد مي‌خورد.
       «خروج سربازان آمريكايي از عراق و بازگشت آنها به وطن» خواسته اعتصاب كنندگان است.
       اين افراد قرار است امشب با شركت در جشن چهارم جولاي، روز استقلال آمريكا، آخرين وعده غذايي خود را در مقابل كاخ سفيد خورده و از همان شب، اعتصاب غذايي خود را آغاز كنند.
        «شيهان» كه پس از از دست دادن پسر 24 ساله خود، كيسي، در جنگ عراق، دست به فعاليت‌هاي ضد جنگ گسترده‌اي زده است، گفت: ما تظاهرات كرديم، شب زنده‌داري كرديم، لابي‌هاي زيادي كرديم، در مقابل مزرعه بوش چادر زديم و حتي به زندان افتاديم ولي اكنون زمان آن فرارسيده كه كار بيشتري انجام دهيم.
         اعتصاب غذايي پس از تظاهرات، شب زنده‌داري‌ها، و برگزاري جلسات سياسي بي‌شمار، آخرين راه ‌حلي است كه جنبش‌ ضد جنگ آمريكا براي به دست آوردن رأي عمومي مردم آمريكا در رابطه با اين جنگ متجاوزانه به آن متوسل شده است.
         علي‌رغم آنكه آمارها نشان مي‌دهد جنگ عراق، جنگي منفور بوده و بسياري از آمريكايي‌ها نسبت به سياست‌هاي بوش بسيار بدبين هستند؛ اما جنگ سالاران آمريكا هيچ گونه توجهي به افكار عمومي آمريكا نشان نمي‌دهند.
         در اعتصاب غذايي امشب، «شيهان»، «ديك گريگوري»، كمدين و فعال صلح، كلنل «آن رايت» كلنل سابق ارتش آمريكا و «ديان ويلسون»، يكي از فعالان محيط زيست بطور جدي تصميم گرفته‌اند كه مدت زمان طولاني به اعتصاب غذايي خود ادامه دهند.
         «ويلسون» گفت: نمي‌دانم تا كي مي‌توانم به اعتصاب غذايي خود ادامه دهم ولي من آن را تا جايي كه به ثمر برسد ادامه خواهم داد.
         ديگر حاميان اين اعتصاب چون «پن»، «ساراندون»، «آليس واكر»، رمان‌نويس و «دني گلور» بازيگر قرار است تا اعتصاب خود را بيش از 24 ساعت ادامه دهند.
در اين ميان حدود دو هزار و 700 فعال اجتماعي ديگر نيز وارد اعتصابي 24 ساعته خواهند شد.
         آمارهاي اخيري كه در آمريكا انجام شده است، حاكي اين مطلب است نه تنها اكثريت جامعه آمريكا به شدت به جنگ با عراق مخالفند، بلكه محبوبيت بوش نيز در جريانات اخير بسيار كاهش يافته است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com