1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 644  تاريخ مخابره خبر:  ۱۰/۴/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138504100207  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۳۹:۳۱
    ۱۳۸۵/۰۴/۱۰                              تاريخ نشر خبر :  
 

جشنواره بين‌المللي فيلم «كارلوويواري» افتتاح شد

چهل و يكمين جشنواره بين‌المللي فيلم «كارلوويواري» روز گذشته با نمايش فيلم «زمان» ساخته «كيم كي-دوك» در كشور چك افتتاح شد.

       به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از خبرگزاري فارس، جشنواره «كارلوويواري» كه يكي از قديمي‌ترين جشنواره‌ها و محل درخشش و كشف استعدادهاي سينماي اروپاي شرقي بوده است روز گذشته آغاز و تا هجدهم تيرماه همچنان ادامه خواهد داشت.
      در جشنواره امسال كه با فيلم «زمان» محصول كشور كره و آخرين ساخته «كيم كي-دوك» افتتاح شده است، سينماي ايران نيز حضور درخشاني دارد.
      فيلم «شب بخير فرمانده» به كارگرداني «انسيه شاه حسيني» در بخش مسابقه و فيلم‌هاي سينمايي «آفسايد» و «كارگران مشغول كارند» در بخش غيررقابتي ديدگاهي ديگر به نمايش درخواهند آمد.
      فيلم‌هاي «زمستان است» به كارگرداني «رفيع پيتز» و «مرد گاريچي» اثر «رامين بحراني» نيز در بخش رقابتي مستقل‌ها نمايش داده مي ‌شوند. در كنار حضور آثاري از سينماي ايران «ليلا‌ حاتمي» بازيگر شناخته شده كشورمان در اين جشنواره به عنوان يكي از داوران بخش مسابقه حضور دارد. البته در سال‌هاي گذشته نيز «عباس كيارستمي» و «جعفر پناهي» در اين جشنواره از ايران به داوري پرداخته‌اند.
      جشنواره كارلوويواري يكي از مهم‌ترين رويدادهاي سينمايي اروپاي شرقي است كه توانسته در يك دهه اخير اعتبار بالا‌يي در بين سينماگران و جشنواره‌هاي ديگر به دست آورد.
      بزرگداشت «جان هيوستن» و نمايش شش فيلم او از جمله برنامه‌هاي تمركز بر سينماي انگلستان در كارلوويواري بوده و اين برنامه با نمايش فيلم گنج‌هاي سيرا آغاز مي ‌شود. همچنين‌هفت فيلم كوتاه هيوستن نيز در اين برنامه گنجانده شده است.
      در بخش ديدگاه هفتم جشنواره فيلم «كارلوويواري» نيز آثاري از هفت كارگردان صاحب سبك فرانسوي از جمله «كلود شابرول»، «فرانسواتروفو»، «كلودميلر»، «آندره تشينه»، «فليپ گارل»، «نوئمي لووفسكي» و «لورن لوي» به روي پرده خواهد رفت.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com