1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 439  تاريخ مخابره خبر:  ۲۹/۳/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138503290202  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۲۰:۳۹
    ۱۳۸۵/۰۳/۲۹                              تاريخ نشر خبر :  
 

در سال پيامبر اعظم (ص)

بزرگترين گردهمايي فيلمسازان ديني در مشهد

بزرگترين گردهمايي فيلمسازان ديني كشور به بركت انتصاب سال جاري به نام «پيامبر اعظم (ص)» با برگزاري دومين جشنواره سراسري فيلم ديني «رويش» در مشهد مقدس محقق مي گردد.

      به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از ستاد خبري جشنواره فيلم ديني «رويش»، سيدمحمدصادق مركبي رئيس حوزه هنري خراسان رضوي و دبير دومين جشنواره سراسري فيلم كوتاه ديني «رويش» با بيان اين مطلب در جمع خبرنگاران رسانه هاي گروهي در مشهد مقدس گفت:‌ علت طرح ريزي و برگزاري جشنواره فيلم ديني «رويش» توسط برگزاركنندگان نشأت گرفته از دغدغه هاي مفهومي هنرمندان و مسئولان در خصوص سينماي ملي بوده؛ يعني عدم وجود نقاط ثقل مبنايي در توليدات سينمايي و عدم انسجام آثار سينمايي از حيث معطوف بودن به مباني معنوي و بعضاً خلق آثار غير مرتبط با مضامين والاي انساني و اخلاقي. اگر ما اميد زيستن در جامعه اي فاضله داريم، بايد فيلمسازان كشور با توليد آثار فاخر جامعه را يك گام به خوب زيستن نزديك گردانند زيرا برگزاركنندگان جشنواره «رويش» بر اين باورند كه هنرمندان اين مرز و بوم با تكيه بر پيشينه غني ايراني ـ  اسلامي خود مي توانند با توليد آثار فاخر و شايسته، پازل سينماي ديني و ملي ايران را شكل دهند. همين امر حوزه هنري را بر آن داشت تا با هدف سامان دهي و تقويت جريان فيلمسازي و تجليل از فيلمسازان ارزشمند و همچنين كشف استعدادهاي جوان در زمينه توليد آثار ديني و حمايت همه جانبه از آنها دومين جشنواره سراسري فيلم كوتاه ديني «رويش» را در مشهد مقدس برگزار كند.
        مركبي در ادامه با اشاره به استقبال شگفت انگيز و كم نظير فيلمسازان و اصحاب سينما از نخستين دوره جشنواره در سال 84 متذكر شد: در دوره نخست برگزاري جشنواره بيش از (يك هزار و چهارصد) اثر به دبيرخانه جشنواره ارسال شد كه اين حجم از آثار آن هم در يك جشنواره موضوعي بيانگر دغدغه و اهميت فيلمسازان كشور نسبت به مقوله دين، معنويت و اخلاق در سينماست از طرف ديگر تجربه نخستين «رويش» حاكي از آن بود كه برداشت اكثر فيلمسازان از سينماي ديني، متكي بر تظاهرات مذهبي و به طور ويژه آيين ها و مناسك مذهبي است. در صورتي كه به فرموده رهبر معظم انقلاب نبايد تصور كرد كه هنر ديني آن است كه حتماً يك داستان ديني را به تصوير بكشد يا از يك مقوله ديني صحبت كند. هنر ديني آن است كه بتواند معارفي را كه همه اديان و بيش از همه دين مبين اسلام به نشر آن در بين انسان ها همت گماشته اند و جان‌هاي پاكي در راه نشر اين حقايق نثار شده است را نشر بدهد. لذا ما نيز برآنيم تا در دومين «رويش» سينماي متكي بر انديشه و باورهاي ديني را در رأس اولويت هاي جشنواره قرار دهيم و موجبات تعالي و پيشرفت سينمايي را فراهم سازيم كه در پرداخت به ظواهر و نمادهاي مذهبي اصرار نمي ورزد و در مقابل به آموزه هاي متعالي دين معطوف مي شود و با زبان فطرت با مخاطبان جهاني خود ارتباط برقرار مي كند.
        دبير دومين جشنواره فيلم ديني «رويش» در پايان با اشاره به شيوه برگزاري و نحوه شركت علاقه مندان در اين دوره از جشنواره، اظهار داشت: دومين جشنواره سراسري فيلم ديني «رويش» در سه بخش رقابتي و يك بخش غيررقابتي پذيراي علاقه مندان هنر هفتم خواهد بود كه بخش هاي رقابتي جشنواره عبارتند از بخش اصلي مسابقه فيلم هاي داستاني، مستند، پويانمايي و نماآهنگ كه در دو زيرگروه «مسابقه ملي» و «فيلم هاي اول» برگزار مي شود؛ بخش جنبي رقابتي شاهد رقابت ايده ها، فيلمنامه ها، مقالات يا تحقيقات،‌ پژوهش ها و پايان نامه هاي دانشگاهي با محوريت سينماي ديني مي باشد. همچنين بخش ويژه رقابتي جشنواره نيز با توجه به نام گذاري سال 85 به نام «پيامبر اعظم (ص)» پذيراي آثاري خواهد بود كه به نوعي به زندگي و آثار وجودي آن بزرگوار پرداخته باشند. بخش غيررقابتي اين دوره از جشنواره نيز شامل نمايش، نقد و بررسي و مروري بر آثار شاخص سينماي ديني توليد داخل و خارج كشور خواهد بود. مهلت ارسال آثار تا پايان وقت اداري 31 مردادماه و زمان برگزاري جشنواره نيز از تاريخ 8 لغايت 12 آبان ماه در مشهد مقدس مي باشد. كليه فيلمسازان و علاقه مندان به شركت در دومين جشنواره فيلم «رويش» مي توانند جهت دريافت فرم شركت و اطلاع از جزئيات قوانين و مقررات دومين جشنواره سراسري فيلم «رويش» به كليه مراكز حوزه هنري، دفاتر انجمن سينماي جوانان ايران و يا ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامي در سراسر كشور مراجعه نمايند و يا با شماره تلفن هاي 1 ـ 8443800 (0511) دبيرخانه جشنواره سراسري فيلم «رويش» تماس حاصل نمايند. همچنين اخبار تكميلي، فرم ثبت نام، قوانين و مقررات و جوايز اختصاص يافته در هر يك از بخش هاي جشنواره نيز از طريق سايت اينترنتي جشنواره در تارنماي حوزه هنري خراسان رضوي به آدرس www.bhkh.ir  در دسترس عموم علاقه مندان مي باشد. كليه شركت كنندگان بايد آثار خود را به صورت پستي و يا حضوري به آدرس مشهد مقدس ـ ميدان شريعتي ـ دبيرخانه جشنواره سراسري «رويش» كد پستي 9183794691 ارسال نمايند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com