1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 496  تاريخ مخابره خبر:  ۹/۳/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138503090207  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۱۷:۳۴
    ۱۳۸۵/۰۳/۰۹                              تاريخ نشر خبر :  
 

اكران‌ طلايي بهار، 85 افزايش 100درصد سينماها

سينماهاي كشور با نمايش آثار متنوع در دو ماه نخست امسال، حدود 20ميليارد ريال فروش داشتند كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل ‌100، درصد افزايش نشان مي ‌دهد.

       به گزارش سايت سينمايي سوره، قرار گرفتن فيلم هاي مختلف با مضمون اجتماعي‌، خانوادگي‌، طنز، معناگرا، كودكانه و فلسفي در اين دوره از اكران‌، سينماهاي كشور را با رونق و اقبال ‌مخاطب در مقايسه با سنوات قبل روبرو كرد.
       فروش فيلم ها در دو ماهه اول سال 85 در مقايسه با مدت مشابه در سال 83 حدود 7 و دو دهم درصد افزايش نشان مي دهد و اين در حالي است كه در سال 83 يك فيلم به دليل شرايط خاصي كه بر آن حاكم ‌بود، حدود نيمي از فروش دو ماهه اول سال را به خود اختصاص داده بود.
       فروش فيلم هاي خارجي در دو ماهه اول سال 85 در مقايسه با سال هاي 84 و 83 كاهش‌ داشته است كه دليل آن كميت و كيفيت پايين آثار نمايشي و استقبال تماشاچيان ‌از فيلم‌هاي ايراني مي‌ باشد.
       واحد پخش فيلم هاي خارجي بنياد سينمايي فارابي‌، انتخاب و نمايش منظم ‌آثار مطرح سينماي جهان را از برنامه ‌هاي اين بخش در سال جاري عنوان كرده ‌است.
       فيلم‌هاي خارجي ‌شب بخير و موفق باشي‌، خانه خنجرهاي پران و تاجرونيزي از آثار مطرح سينماي جهان در دوماهه نخست امسال روي پرده رفت.
       براساس جدول فروش در سال،83 آثار داخلي و خارجي ‌15، ميليارد و 354ميليون و 389 هزار ريال، در سال 9 ، 84 ميليارد و 332 ميليون و 933 هزار ريال و در سال 16، 85 ميليارد و 227 ميليون و 529 هزار ريال فروش داشته‌ است.
       اداره كل نظارت و ارزشيابي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلا‌مي همچنين تقسيم ‌بندي ‌موضوعي براي توليد آثار كيفي در قالب گونه ‌هاي مختلف سينمايي را از برنامه ‌هاي امسال در عرصه توليد فيلم عنوان كرده است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com