1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 436  تاريخ مخابره خبر:  ۴/۳/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138503040201  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۲۸:۵۰
    ۱۳۸۵/۰۳/۰۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

تربيت متخصص فرهنگي نيازمند توجه بيشتر است

رئيس حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي در نشست علمي بررسي مهندسي فرهنگي کشور خواستار توجه بيشتر به تربيت متخصص و نخبه در حوزه‌هاي فرهنگي شد.

       به گزارش سايت سينمايي سوره، نشست علمي بررسي مهندسي فرهنگي کشور روز گذشته از سوي شوراي فرهنگي دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي در حوزه هنري سازمان تبليغات با حضور جمعي از مسؤولان حوزه فرهنگ و صاحب نظران فرهنگي برگزار شد.
      در اين نشست آقايان دکتر حسن بنيانيان رئيس حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي، دکتر مهدوي ناظمي سرپرست دبيرخانه شوراي فرهنگي و حجه الاسلام و المسلمين دکتر عليرضا پيروزمند عضو اين شورا و معاونت پژوهشي فرهنگستان علوم اسلامي قم به ايراد سخنراني پرداختند.
      دکتر بنيانيان در اين نشست گفت: در خصوص موضوعاتي مثل بهداشت، صنعت و اقتصاد به تربيت افراد نخبه و متخصص در اين زمينه ها پرداخته مي شود. در حالي که در حوزه فرهنگي که در همه شئون زندگي انسان تاثيرگذار است، نسبت به تربيت نخبه و متخصص کمتر توجه مي شود.
      وي با اشاره به بيان رهبر معظم انقلاب که فرهنگ را به تور ماهيگيري تشبيه کردند که ماهي بدون اينکه بداند و بخواهد به سمتي هدايت مي شود افزود: حوزه صنعت و اقتصاد تاثير مخربي بر فرهنگ و باورهاي مردم گذاشته است. ما نمي توانيم دست روي دست بگذاريم تا ما را به صورت محسوس و نامحسوس هدايت فرهنگي کنند.
      حجه الاسلام و المسلمين پيروزمند هم در بيان تمايز بين مهندسي فرهنگ و مهندسي فرهنگي گفت: مهندسي فرهنگ از چيستي فرهنگ و مهندسي فرهنگي از چگونگي و تحقق اين چيستي صحبت مي کند.
      وي ادامه داد: از فرهنگ تقسيم بندي هاي متفاوتي صورت مي پذيرد که يکي تقسيم بندي فرهنگ به فرهنگ عمومي، فرهنگ تخصصي و فرهنگ بنيادي است. يکي ديگر از اين تقسيم بندي ها، تقسيم فرهنگ به فرهنگ فردي، سازماني و اجتماعي است. به اين ترتيب مهندس فرهنگ عبارت خواهد بود از مهندسي نظام باورها، مهندسي نظام ارزش ها و مهندسي نظام رفتارها.
      در اين نشست دکتر ناظمي سرپرست دبيرخانه شوراي فرهنگي نيز به تبيين نظام موضوعات فرهنگي در مهندسي فرهنگ و مهندسي فرهنگي پرداخت.
      وي ضمن اشاره به انجام تعدادي از پروژه هاي تحقيقاتي در زمينه برخي موضوعات مهندسي فرهنگي در دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي از صاحب نظران و نخبگان فرهنگي براي شرکت در ساير پروژه هاي اين موضوع دعوت به عمل آورد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com