1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 490  تاريخ مخابره خبر:  ۲۸/۲/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138502280202  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۵۵:۱۶
    ۱۳۸۵/۰۲/۲۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

سينما جذابيت خود را از دست داده است فکر تازه حرف اول را در سينما مي زند

بهروز افخمي در نشست «جذابيت در سينما» گفت: سينما با وجود رونق بازار و تقاضا جذابيت خود را از دست داده است. سينما در شرايط فعلي به دوران ثابت خود رسيده و از رسيدن به قله هاي بلند خبري نيست. امکانات بالقوه سينما همگي بالفعل شده اند، اما در سينما هميشه اشتياق هست.

       به گزارش سايت سينمايي سوره، اين نشست با حضور بهروز افخمي کارگردان و حسين معززي نيا به عنوان سخنران جلسه و تني چند از دوستداران سينما در فرهنگسراي هنر برگزار شد.
       در ابتدا مجري برنامه در ارتباط با برگزاري اين جلسه گفت: اين جلسه به همت مؤسسه روايت فتح و موسسه شهيد آويني برگزار شده و مبحث اصلي که در اين جلسه مورد بررسي قرار مي گيرد موضوع جذابيت در سينما است که براساس مقاله اي از شهيد آويني در کتاب «آيينه جادو» انتخاب شده است.
       در ادامه فيلمي با عنوان «عالم هيچکاک» نمايش داده شد. حسين معززي نيا بعد از نمايش اين فيلم در ارتباط با مقاله اي که شهيد آيني درباره هيچکاک نوشته بود گفت: اين مقاله اولين مقاله اي بود که شهيد آويني در سينما نوشته بود و برگرفته از تاثيرات زمان وي در سينما است. وي در اين مقاله سعي دارد به اين موضوع بپردازد که جذابيت در سينما امري واجب است و شرطي است که بايد در سينما محقق شود. او معتقد است که جذابيت بايد ممدوح باشد و جذابيت پسنديده بايد مخاطب را به تعالي برساند و فيلمسازاني که از جذابيت کاذب براي فيلم خود استفاده مي کنند به اشتباه مي روند.
       وي افزود: بحث جذابيت در سينما بحث دشواري است و اين بحث در شرايط مختلف تغيير مي کند. به اعتقاد من هنوز هم سينما از طريق داستان گويي به جذابيت دست پيدا مي کند و بايد محدودهاي جذابيت در سينماي فعلي نشان داده شود.
       بهروز افخمي کارگردان و نويسنده سينما نيز درباره جذابيت در سينما گفت: تمامي پديده ها در دنيا تاريخ مصرف دارند و اين موضوع در مورد پديده هاي هنري نيز صدق مي کند. از زمان نگارش اين مقاله تا کنون حدود 20 سال مي گذرد و سينماي ما نسبت به آن دوران پيرتر شده است.
       وي ادامه داد: در حال حاضر مساله اي که در سينما حرف اول را مي زند فکر تازه است و اين تکليف ما را نسبت به سينما سخت تر کرده است. در شرايط فعلي فيلمسازي موفق است که بتواند کار تازه اي انجام دهد. اين توقعي است که ما از فيلمسازان خود در عرصه سينما داريم. افخمي افزود: در دو سال اخير با آماري که به دست آمده است ما با کمبود فروش بليط مواجه شده ايم. در صورتي که بازار و تقاضا وجود دارد ولي سينما جذابيت خود را از دست داده است.
       اين کارگردان شرايط سينما را يک شرايط ثابت برشمرد و عنوان کرد: سينما در شرايط فعلي به دوران ثابت خود رسيده است و از رسيدن به قله هاي بلند خبري نيست. امکانات بالقوه سينما همگي بالفعل شده اند، اما در سينما هميشه اشتياق هست.
       وي درباره به وجود آمدن پديده اي جديد در طول زمان که بتواند جاي سينما را بگيرد گفت: ممکن است پديده اي که به وجود مي آيد به جاي فيلم اوغات فراغت مردم را پرکند و به نوعي ديگر زاويه ديد وسيع تري داشته باشد.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com