1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 410  تاريخ مخابره خبر:  ۲۷/۲/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138502270210  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۵۳:۳۱
    ۱۳۸۵/۰۲/۲۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

كن در مقابل غرور و هويت سينماي مستقل، رنگ باخت

جشنواره بين‌المللي فيلم كن به رغم تبليغات گسترده و جنجال آفريني براي فيلم «رمز داوينچي» در حالي امروز آغاز مي‌شود كه غيبت سينماگران ايراني و آسيايي، بر اين رويداد سايه سنگيني انداخته است.

       به گزارش سايت سينمايي سوره، پنجاه ونهمين جشنواره سينمايي فيلم «كن» از امروز چهارشنبه با حضور 20 فيلم در بخش رقابتي، در فرانسه آغاز مي ‌شود. كن در طول ساليان اخير به لطف سينماي مستقل جهان، نظير سينماگران ايراني و برخي كشورهاي آسيايي در زمره معتبرترين رويدادهاي هنري جهان قرار گرفت.
       جشنواره ‌اي كه رفته رفته جاي خود را در ميان سينماگران مستقل باز كرده و شائبه برخوردهاي سياسي را از خود دور مي ‌كرد، در طول دو سال گذشته و قرار گرفتن برخي سينماگران هاليودي در مسند داوري و انتخاب، دوباره در معرض اين قضاوت قرار گرفته است.
       به اعتقاد صاحب نظران، نبود آثار سينماي مستقل جهان نظير ايران در بخش هاي اصلي جشنواره كن، نه تنها از اعتبار و منزلت اين سينما نمي ‌كاهد بلكه دشواري ‌ها و خلاء هويت رويدادهاي معتبر سينمايي جهان را نمايان مي ‌سازد.
       فيلم‌هاي امسال ايران به دليل مضامين اجتماعي و نه سياسي، مطابق ذائقه سياست ‌گذاران كن، نتوانست نظر آنها را تامين كند.
       تيزهوشي سينماگران ايراني در جشنواره بين‌المللي برلين و استفاده از اين رويداد در جهت تاكيد بر هويت و غرور ملي، دست‌ اندركاران كن را به ‌اين نتيجه رساند كه ديگر نمي ‌توانند از سينماي ما و موضوع‌هاي خاص فقط به نفع خود بهره ‌برداري كنند.
       هرچند كه سينماگران ايراني در طول ساليان اخير با دريافت بيش از هزار جايزه معتبر از مجامع و رويدادهاي بين‌المللي، جايگاه صنعت فيلم‌ اين كشور را در محافل سينمايي تثبيت كردند.
       سينمايي كه اكنون در رديف سه كشور پيشرو جهاني قرار دارد و بيش از 80 اثر ساليانه در سبد توليد خود دارد و از جمله كشورهاي صاحب صنعت سينما است، نيازي به تبليغ و يا حضور در همه رويدادها ندارد.
       كارشناسان براين باورند كه حضور سينماي ايران در جشنواره با نگاه ورود به بازارهاي جهاني و تثبيت نقش سينماي ملي به عنوان هنر- صنعت زمينه استمرار توفيق و رونق صنعت فيلم كشور خواهد بود.
       كن بهانه ‌اي در كنار صنعت فيلم جهاني و گسترش تبادلات فني و تجاري با سينماگران دنيا با محور فرهنگ و هنر ايراني و حضور پررنگ در بازارهاي منطقه‌اي و بين‌المللي ‌است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com