1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 612  تاريخ مخابره خبر:  ۲۶/۲/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138502260206  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۵۰:۵۵
    ۱۳۸۵/۰۲/۲۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

نخستين جشنواره فيلم خاص آغاز به کار کرد

دبير جشنواره: متاسفانه در تمام اين سال ها تنها 7 فيلم بلند سينمايي ساخته شده است

مراسم افتتاحيه نخستين جشنواره فيلم خاص دوشنبه 25 ارديبهشت با حضور دبير جشنواره خانم درخشنده، رئيس بنياد امور بيماري ‌هاي خاص، نماينده شهردار تهران، نماينده وزير ارشاد و جمعي از هنرمندان و علاقه مندان در آمفي ‌تئاتر فرهنگسراي خانواده واقع در شرق تهران برگزار شد.

       به گزارش سايت سينمايي سوره، پوران درخشنده نخستين سخنران مراسم روز گذشته که پس از سخنان مجري مراسم روي سن رفت و به عنوان دبير جشنواره گزارشي از فيلم‌هاي حاضر در نخستين جشنواره فيلم بيماري‌هاي خاص و وضع و آمار بيماران سرطاني، ديابتي، دياليزي و تالاسمي در کشور ارائه داد. درخشنده با اعلام اينکه همه دوست داشتند شهردار محترم تهران هم در اين مراسم حضور داشته باشد، افزود: با اينکه نزديک به سه دهه از پيروزي انقلاب اسلامي ايران مي گذرد، اما متأسفم که اعلام کنم در تمام اين سال ها تنها 7 فيلم بلند سينمايي و 38 فيلم کوتاه در کشور با موضوع بيماران خاص ساخته شده است ... قرار است در مراسم اختتاميه نخستين جشنواره فيلم خاص با اهداي 5 تنديس و 8 ديپلم افتخار از برگزيدگان تجليل شود.
       در ادامه مراسم فاطمه هاشمي، رئيس بنياد امور بيماري‌هاي خاص، ضمن بيان سابقه تأسيس اين بنياد، درباره وضع بيماران خاص گفت: امروز 900 مرکز ويژه بيماران خاص در کشور داريم، ولي هنوز مشکلاتي براي اين عزيزان وجود دارد و ما همين امروز که من در خدمت شما هستم 600 دستگاه دياليز براي بيماران کليوي کم داريم ... يکي از مسائلي که ما فکر کرديم در کنار تأمين بيمه و درمان اين عزيزان مي ‌تواند در فرهنگسازي پيشگيري از بيماري مؤثر باشد، همين جشنواره فيلم خاص است که با تلاش خانم درخشنده و همکاران ايشان در فاصله چند ماه طرح آن ارائه شد و حالا هم که شاهد افتتاح نخستين دوره آن هستيم.
       هاشمي با اعلام اينکه بيماران خاص دوست ندارند کسي به آنها ترحم کند و تنها دنبال احقاق حقوق خود هستند، افزود: امروز اين بيماران دغدغه دارو و درمان ندارند، بلکه دغدغه اصلي آنها ازدواج، شغل و تأمين آتيه است. اميدواريم اين جشنواره در سال‌هاي آينده هم ادامه يابد و ما شاهد فيلم‌هاي بهتري در اين عرصه باشيم. رئيس بنياد امور بيماري ‌هاي خاص در پايان از همکاري سازمان زيباسازي شهرداري تهران، شبکه سوم سيما، وزارت ارشاد، بيمه البرز، سازمان بهينه ‌سازي مصرف سوخت و فرهنگسراي خانواده در برگزاري جشنواره فيلم خاص تشکر کرد.
        سپس دکتر جوزاني، مدير کل امور فرهنگي شهرداري و مشاور هنري شهردار تهران، رسيد تا ضمن ابلاغ سلام دکتر قاليباف به شرکت ‌کنندگان در جشنواره فيلم خاص و تمام بيماران خاص، اعلام کند: دکتر قاليباف بسيار دوست داشتند در افتتاحيه نخستين جشنواره فيلم بيماري‌هاي خاص حضور داشته باشند، چون نوع نگاه ايشان به اين بيماران، خاص است. اما متأسفانه مشکلي پيش آمد که مانع حضور ايشان در اين مراسم شد ... ما حاضريم در اداره کل امور فرهنگي شهرداري تهران با تمام توان به برگزاري چنين رويدادهايي کمک کنيم. پايان ‌بخش صحبت‌ هاي دکتر جوزاني هم قطعه ‌شعري زيبا بود که با اين عبارات به پايان مي ‌رسيد، «آخرين حرف آبي‌ام اين است / بهترين رنگ اين جهان آبي است».
        در ادامه مراسم استاد جلال ذوالفنون و گروهش روي صحنه آمدند تا حال و هواي مراسم را با اجراي خود عوض کنند. ذوالفنون پيش از آغاز اجراي قطعات موسيقي چند جمله درباره موسيقي متعالي و انواع ديگر موسيقي سخن گفت و افزود: همه هنرها به ويژه موسيقي زيبايي‌ها و لطافت درون انسان را به انسان يادآوري مي ‌کنند و در پرتو آشنايي با حقيقت زندگي است که انسان به سمت باورهاي ديني حرکت مي ‌کند. اين کار موسيقي است. گرچه وظيفه هر نوع موسيقي تعالي‌ بخشي نيست، اما هدف ما حرکت در اين مسير است.
        پايان ‌بخش مراسم افتتاحيه نخستين جشنواره فيلم خاص هم تجليل از يک عمر فعاليت هنري پروين سليماني، هنرمند قديمي سينما و تلويزيون ايران، بود. سليماني با کمک يک همراه و البته عصاي خود به زحمت از پله‌هاي سن بالا رفت و پس از گرفتن لوح تقدير و جايزه خود از آقايان صانعي مقدم و جوزاني و خانم درخشنده، گفت: از 65 سال خدمت در عرصه هنر خسته بودم، اما امشب اين خستگي رفع شد ... خوشحالم که فرصتي شد تا قدمي براي بيماران خاص بردارم. من هميشه در خدمت بيماران خاص بودم و قول مي ‌دهم اگر کسالتم رفع شد و فرصتي پيش آمد، هر کاري از دستانم بربيايد براي بيماران خاص انجام بدهم. درخشنده هم با اعلام اينکه سال 1367 در فيلم «زمان از دست رفته» با سليماني همکاري کرده، آن نقش ‌آفريني را يکي از بهترين‌هاي دوران کاري خود دانست.
       در پايان مراسم و پس از پذيرايي از حاضران، فيلم «عبور از غبار» به کارگرداني پوران درخشنده به نمايش درآمد. قرار است در طول چهار روز برگزاري جشنواره فيلم خاص علاوه بر نمايش فيلم‌هاي کوتاه و بلند و مستند، جلساتي نيز با حضور پزشکان متخصص براي علاقه مندان و خانواده ‌هاي بيماران خاص برگزار شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com