1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 443  تاريخ مخابره خبر:  ۲۵/۲/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138502250003  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۱۲:۱۵
    ۱۳۸۵/۰۲/۲۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

نمايش 18 فيلم ايراني در بازار جهاني فيلم كن

مدير امور بين‌الملل فارابي اعلام كرد: برنامه ريزي براي نمايش 18 فيلم ايراني در بازار جهاني فيلم كن براي دست‌اندركاران حرفه‌اي سينماي جهان صورت گرفته است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط عمومي بنياد سينمايي فارابي، امير اسفند‌ياري تصريح كرد: اين آثار براي خريداران و توزيع كنندگان فيلم، مسئولان و نمايندگان جشنواره‌هاي جهاني، نمايندگان شبكه‌هاي تلويزيوني با منتقدان سينمايي به نمايش در مي‌آيد هدف از اين نمايش‌ها توجه به ابعاد صنعتي سينماي كشور و ورود به بازارهاي جهاني براي عرضه هرچه بيشتر محصولات سينمايي كشور است ضمن اينكه با حضور نمايندگان جشنواره‌ها به جنبه‌هاي فرهنگي و هنري توسعه سينماي ايران نيز توجه شده است.
    وي افزود: اين بنياد در سومين چتر سينماي ايران در جشنواره كن، زمينه حضور مؤسسات و نهادهايي چون كانون پرورشي فكري كودكان و نوجوانان، خانه سينما، انجمن سينماي جوانان ايران، مركز گسترش سينماي مستند و تجربي، سازمان توسعه سينمايي سوره وابسته به حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي، شركت بهنگر، رسانه بين‌المللي بامداد، مؤسسه قرن بيست و يكم به همراه گروهي از پخش‌كننده‌هاي مستقل ايراني براي ارايه آثار بلند سينمايي، كوتاه مستند و انيميشن آنها را در يكي از بهترين نقاط بازار فيلم كن فراهم كرده است.
    اسفند‌ياري خاطرنشان كرد: به منظور معرفي هرچه بهتر محصولات سينماي ايران در بازار كن كتابي به زبان انگليسي (شامل معرفي منتخبي از فيلم‌هاي بلند كوتاه مستند و انيميشن موسسات و شركت‌هاي مختلف) و يك نرم‌افزار چند رسانه‌اي (مولتي مديا) شامل مشخصات فيلم‌ها به همراه بخشي از هر فيلم در بازار ارايه مي‌شود.
    وي ملاقات و تبادل نظر با نمايندگان شركت‌هاي پخش كننده خارجي و شبكه‌هاي تلويزيوني براي بازاريابي محصولات سينماي ايران و رايزني با شركت‌هاي فروشنده فيلم‌هاي خارجي براي خريد فيلم‌هاي روز سينماي جهان را از ديگر برنامه‌هاي چتر سينماي ايران در كن اعلام كرد.
    اسفندياري تصريح كرد: گفت و گو و تبادل‌نظر و هماهنگي با مديران جشنواره‌هاي بين‌المللي براي معرفي شايسته سينماي ايران در سطح جهان، پيگيري مسايل مربوط به توليدات مشترك سينماي ايران با ساير كشورها و ملاقات با مسئولان آكادمي‌ها و مراكز آموزشي سينمايي براي برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي از ديگر اقدامات سينماي ايران در كن به شمار مي‌رود.
    وي به اشاره به اينكه هماهنگي و برنامه‌ريزي براي حضور سينماي ايران در بازار جشنواره كن از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده، افزود: چتر سينماي ايران همزمان با آغاز جشنواره‌ كن (چهارشنبه 27 ارديبهشت ماه) آغاز به كار مي كند و به مدت 11 روز (يك روز قبل از اختتاميه) برپا است.
 
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com