1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 504  تاريخ مخابره خبر:  ۲۲/۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138501220203  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۳۲:۰۷
    ۱۳۸۵/۰۱/۲۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

با «چشمان مرا نبوس» جشنواره فيلم «سنگاپور» افتتاح شد

جشنواره بين‌المللي فيلم سنگاپور با نمايش فيلم «چشمان مرا نبوس» به كارگرداني «ژاكلين صعب» درباره زني مسلمان، پنج شنبه 24 فروردين ماه جاري افتتاح خواهد شد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از خبرگزاري ها، جشنواره بين‌المللي فيلم «سنگاپور» از 24 فروردين ماه جاري به مدت 17 روز با نمايش 300 فيلم از 45 كشور جهان برگزار خواهد شد.
    اين جشنواره كه بستر نمايش سينماي مدرن جهان عرب است، امسال با نمايش فيلم جنجال‌برانگيز «چشمان مرا نبوس» به كارگرداني «ژاكلين صعب»، كارگردان لبناني، افتتاح خواهد شد.
    اين فيلم داستان زني مسلمان است كه سرگردان به دنبال آزادي شخصي خود مي‌شود. اين زن مصري 23 ساله، به دنبال شاعري و رقص، دو علاقه شخصي خود در زندگي، مي‌رود و بدين‌ترتيب با مبارزه بر عليه تابوهاي جامعه خود جنجال مي‌آفريند.
    فيلم سينمايي «چشمان مرا نبوس» كه دسامبر گذشته براي نخستين بار در جشنواره بين‌المللي فيلم «قاهره» به نمايش درآمد، جنجال زيادي را در عرصه سينما به پا كرد.
    «فليپ چي‌آهه»، رييس جشنواره در مصاحبه با خبرگزاري فرانسه گفت: ما هميشه با در افتتاحيه‌هاي خود با فيلم‌هاي روبرو بوده‌ايم كه از لحاظ بصري فيلم‌هاي زيبا و جذابي ولي از لحاظ موضوعي فيلم‌هاي جنجال‌برانگيزي بوده‌اند.
    «چي‌آهه» در ادامه گفت: در مورد اين فيلم ،كارگردان آن يك زن است و بايد بگويم كه اين فيلم يك فيلم فمينيستي از دنياي مسلمانان است زيرا موضوع آن درباره يك دختر، يك رقاصه است كه مي‌خواهد در جامعه خود حضور گوياتري داشته باشد و در اين ميان درمي‌يابد كه دستيابي به چنين آرزويي براي يك زن مسلمان امروزي با مشكلات و محدوديت‌هاي بسياري روبروست.
    «صعب» كه در طول برگزاري جشنواره سنگاپور خود در آنجا حضور خواهد داشت، گفت: موضوع فيلم من درباره آرزوي زنان براي استفاده از جوانيشان است.
    وي در مصاحبه‌اي تلفني با خبرگزاري فرانسه از پاريس گفت: اين فيلم‌ درباره آزادي فكر و بيان است.
    وي افزود: نقطه درام فيلم همان نازا بودن زن است كه بطور سمبليك تصويرگر عقيم سازي روح زنان است.
گفتني است: در جشنواره امسال فيلم‌هاي با موضوعاتي درباره عراق و صدام حسين نيز در ميان فيلم‌هاي سياسي اين دوره از رقابت‌هاي به چشم مي‌خورد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com