1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 420  تاريخ مخابره خبر:  ۱۷/۱۲/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138412170201  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۵۶:۳۱
    ۱۳۸۴/۱۲/۱۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

رئيس حوزه هنري كشور

مراجعه به فرهنگ بومي و ملي، پيش نياز توليد فيلم هاي ارزشمند و فاخر است

مراجعه عميق به گذشته و فرهنگ بومي و ملي، پيش نياز مهم جهت توليد فيلم هاي ارزشمند، فاخر و ايجاد تحولات سازنده در آينده عرصه سينمايي و فيلمسازي كشور است.

      به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از ستاد خبري ششمين جشنواره فيلم و عكس خراسان رضوي، دكتر «حسن بنيانيان» رئيس حوزه هنري كشور،‌ با بيان اين مطلب گفت: هدف اصلي در فيلم كوتاه انتقال پيام و مفاهيم بدون افزودن چاشني هاي تجاري خاص سينمايي است چراكه ديد تجاري نسبت به فيلم كوتاه وجود ندارد و به مقوله فيلمسازي كوتاه مي توان به عنوان يك نوع سينماي مستقل و حرفه اي نگاه كرد. اما آفتي كه فيلمسازان كوتاه كشور ما را تهديد مي كند، اين است كه فيلمسازان ما اغلب براي خلق اثر خود بسيار عجله مي كنند كه همين موضوع باعث شكست ايشان مي شود، در صورتي كه با توجه بيشتر به آموزش و يادگيري مباني تئوري، عملي و تكنيكي سينمايي جهان و همچنين اهميت دادن به مقوله تحقيق و پژوهش و نگاه به پيشينه غني فرهنگي ايراني ـ اسلامي كشور، مي توان مانع از بروز چنين آفتي در سينماي كوتاه شد.
     رئيس حوزه هنري كشور در ارتباط با برنامه هاي حوزه هنري در زمينه توليد و حمايت از فيلم كوتاه بيان داشت: حوزه هنري در سياست هاي جديد خود، شناسايي، جذب و پرورش استعدادهاي درخشان هنري و معرفي نسل تازه اي از هنرمندان جوان متعهد و متخصص را در عرصه هاي مختلف هنري در دستور كار قرار داده است كه در اين ميان هنر سينما از جايگاه ويژه اي برخوردار است و جداي از فعاليت هاي حوزه هنري در عرصه سينماي حرفه اي و بلند كشور، ساخت و حمايت از پروژه هاي توليد فيلم كوتاه و پخش آثار كوتاه ارزشمند توليدي در شبكه هاي تلويزيوني و همچنين اختصاص دادن تعدادي از سالن هاي سينماهاي تحت اختيار حوزه هنري جهت پخش و نمايش فيلم هاي كوتاه از جمله برنامه هاي حوزه هنري در سراسر كشور مي باشد.
      بنيانيان، در ادامه با اشاره به نقش حوزه هاي هنري استان ها در مقوله فيلمسازي كوتاه اظهار داشت: مبحث افق ها و راهكارهاي دست يابي به توسعه همگاني و عدالت محور در تمام عرصه هاي فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي و... از اهميت ويژه اي در سند چشم انداز بيست ساله نظام برخوردار است، لذا در رويكرد ما در حوزه هنري نيز تقسيم كار به صورت ملي است. حوزه هنري قصد دارد تا در سياست هاي جديد خود با پشتيباني و حمايت از مراكز حوزه هنري در استان ها، كارهاي بزرگ فرهنگي و هنري را در محيط هاي كوچك راه اندازي كند. در عرصه فيلم كوتاه نيز، اين مسؤوليت را به مراكز حوزه هنري مستقر در استان ها واگذار نموده ايم و بخشي از اعتبارات مالي حوزه هاي هنري استان ها را به اين مقوله اختصاص داده ايم و اميدواريم بخشي از هزينه هاي توليد آثار كوتاه سينمايي نيز توسط مقامات بومي تأمين شود تا در تعاملي مثبت شاهد رشد و اعتلاي سينماي كوتاه در سراسر كشور و به تبع آن پويايي و اعتلاي سينماي ملي كشور باشيم.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com