1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 491  تاريخ مخابره خبر:  ۲/۱۲/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138412020003  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۲۲:۴۷
    ۱۳۸۴/۱۲/۰۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

سيدجواد هاشمي:

ساخت فيلم‌هاي مذهبي نيازمند حمايت دست‌اندركاران فرهنگي است

ساخت فيلم‌هايي با مضامين مذهبي‌ و ديني و فيلم‌هاي عاشورايي نياز به حمايت تهيه‌كنندگان دولتي و دست‌اندكاران فرهنگي كشور دارد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از ستاد خبري نخستين جشنواره فيلم عاشورايي «سپيد»، «سيدجواد هاشمي» بازيگر سينما، تئاتر و تلويزيون با بيان اين مطلب گفت: هم اكنون حمايت‌هاي چنداني از فيلم‌هاي عاشورايي ارزشي، با مضامين و معاني بالا كه بايد تهيه‌كننده دولتي داشته باشد، نمي‌شود.
    وي اظهار داشت: به‌دليل نبود حمايت، تهيه‌كنندگان دولتي كارهاي عاشورايي انجام نداده و بالطبع تهيه‌كنندگان خصوصي نيز به دليل ترس از نبود حمايت به اين كار نمي‌پردازند.
    وي، با اشاره به‌اينكه در زمينه عاشورا و فرهنگ عاشورايي فيلم‌هاي داستاني كوتاه ‌و بلند و نماهنگ ساخته شده، افزود: ساخت فيلم‌هاي عاشورايي و سينمايي با ارزش و كيفيت بالا كه وجود آن براي زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا ضروري است بسيار كم به چشم مي‌خورد و تلاشي در اين زمينه صورت نمي‌گيرد.
    هاشمي تصريح كرد: اين درحالي است كه هنرمندان و فيلم‌سازان جوان اشتياق زيادي براي ساخت فيلم‌هاي عاشورايي دارند ولي به اين دليل كه سينما هنر و صنعت گراني است، مواجهه با اين مساله و توليد فيلم‌هاي عاشورايي با ارزش هزينه زيادي را دربرداشته كه اين امر از اصلي‌ترين مشكلات فيلم‌سازان است.
    اين بازيگر سينما، تئاتر و تلويزيون با بيان اينكه عاشورا واقعه كوچكي نيست كه‌به همين سادگي آن را ناديده گرفت،افزود: بزرگترين جشنواره و همايش بشري در تاريخ معاصر، آيين سينه‌زني مردم در روزهاي محرم و عاشورا است.
    به گفته وي، مردم به هر ميزان كه فيلم‌هاي عاشورايي با ارزش ببينند به همان ميزان نيز با عاشورا و اين فيلم‌ها ارتباط برقرار مي‌كنند.
    آخرين مهلت ارسال آثار براي جشنواره فيلم‌هاي عاشورايي «سپيد» كه توسط كانون هاي باشگاه خبرنگاران جوان و سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران برگزار مي شود، پايان فروردين ماه سال 85 است.
 
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com