1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 752  تاريخ مخابره خبر:  ۶/۱۱/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138411060104  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۵۱:۳۸
    ۱۳۸۴/۱۱/۰۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

فريدون جيراني:

"ستاره ها" يك بازگشت شخصي به سينما است

نشست پرسش و پاسخ فيلم ستاره مي شود ساخته "فريدون جيراني" با حضور "امين حيايي "اصغر نعيمي "حميد اعتباريان" و "انديشه فولادوند" سه شنبه 4 بهمن‌ماه در سينما صحرا برگزار شد.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، «فريدون جيراني» در ابتداي اين نشست گفت: اين سه گانه قرار بود يك فيلم اپيزوديك شود، اما در اولين مرحله فهميدم كه مي توان سه فيلم مجزا و مستقل از آنها ساخت به همين خاطر اين سه اپيزود را بسط و گسترش دادم و به سه فيلمنامه كامل رسيدم كه حاصلش سه نسخه ستاره ها شد.
     وي گفت: "ستاره مي شود" مي خواهد بگويد به هر قيمتي بازيگر شدن كار درستي نيست فيلم مي خواهد از اين طريق راه هاي بهتري را پيشنهاد كند و من معتقدم بهترين راه براي بازيگر شدن تحصيل سينماست.
     جيراني درباره تغيير سيرش در سينما و حركت از درام روانشناسانه به سوي ستاره ها گفت: وقتي آدم سن اش بالا مي رود، احساس مي كند بايد كارهاي نكرده اش را انجام دهد و به علايق شخصي اش برسد چون مي ترسد هيچ وقت نشود كه علايقش را بازگو كند.
     ستاره ها اولين كاري است كه من در آن به علايق ام نزديك شدم ستاره ها يك بازگشت شخصي است.
     در پايان اين نشست، فريدون جيراني درباره ريتم كند فيلم اش گفت: من ريتم كند را به طور عمد انتخاب كردم اگر دقت كرده باشيد تمام فيلم هاي قبلي من از ريتمي تند برخوردار است اما در ستاره مي شود به خاطر داستان و وابستگي به روابط و درونيات انسان ها بهتر بود كه ريتم اش آرام باشد اگر چه بعيد نيست بعد از جشنواره دوباره فيلم را تدوين كنم.
     "حميد اعتباريان" تهيه كننده ستاره ها (ستاره مي شود، ‌‏ستاره بود و ستاره است) نيز در ادامه اين جلسه گفت: شروع كار ما به صورت يك فيلم چهار اپيزودي بود ولي در اواسط اپيزود به اين نتيجه رسيديم كه هر اپيزود مي تواند به صورت مستقل مطرح شود؛ به همين دليل تصميم گرفتيم ستاره ها را در قالب سه نسخه "ستاره مي شود "ستاره بود" و "ستاره است" ارائه كرديم.
     وي درباره قرار داد و دستمزد عوامل كه قرار بود در ابتدا يك فيلم بازي كنند كه بعدها به سه فيلم تبديل شد گفت: قرار ما با عوامل از همان ابتدا به صورت ماهيانه بود و اين قضيه مشكلي را براي ما به وجود نياورد.
     انديشه فولادوند كه دومين بازي اش در سينما ستاره هاست، گفت: من قبل از ستاره ها فقط در سربازهاي جمعه بازي كردم وقتي شنيدم كه آقاي جيراني من را براي بازي در ستاره ها انتخاب كرده اند، فهميدم كه سينما ناخواسته وارد زندگي من شده است اما مهمترين اتفاقي كه براي من افتاد اعتمادي بود كه آقاي جيراني به من داشتند، زيرا شيوه زيستن در سينما را به من آموختند.
     امين حيايي يكي ديگر از بازيگران ستاره مي شود اظهار داشت: هميشه آرزو داشتم نقشي در كنار استاد انتظامي داشته باشم پشت صحنه خوبي داشتيم كه باعث آرامش بود و اين آرامش سبب شد كه همه نقش هايشان را به خوبي ايفا كنند.
     وي درباره پر كاري اش در اين سالها گفت: من خيلي از كارها را به خاطر سابق ها و دوستي ها و رفاقت ها انجام داده ام اگر هم كار موفقي از آب در نيامده من تمام تلاشم را كرده ام.
     آهو خردمند يكي ديگر از بازيگران اين فيلم راه حل نوراني ماندن ستاره هاي سينما را در هوشمندي آن ها دانست و تصريح كرد: مهم اين است كه ستاره ها بدانند چه مي كنند هوشياري در انتخاب بسيار مهم است بر كار بودن يك معيار نيست، بلكه گزيده كاري باعث نوراني ماندن يك ستاره سينما مي شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com