1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 750  تاريخ مخابره خبر:  ۴/۱۱/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138411040203  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۴۵:۳۱
    ۱۳۸۴/۱۱/۰۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

حاتمي ‌كيا:

براي توليد فيلم ‌اجتماعي با پس‌ زمينه جنگ از كسي اجازه نمي ‌گيرم

«ابراهيم حاتمي كيا» كارگردان سينما كه با فيلم «به نام پدر» در جشنواره فجر حضور دارد، گفت كه براي توليد فيلم اجتماعي با بستر روايي جنگ از كسي اجازه نمي ‌گيرم.

     به‌ گزارش سايت سينمايي سوره، وي روز دوشنبه در نشست پرسش و پاسخ فيلم «به نام پدر» در سينماي رسانه‌ها جمعي، افزود: اين گونه فيلم‌ها را جنگ نمي ‌دانم چراكه در سينماي جنگ براي توليد فيلم نياز به اجازه ديگران است.
     فيلم به نام پدر آخرين ساخته بلند حاتمي‌ كيا از آثار حاضر در بخش مسابقه سينماي ايران و آسيا جشنواره فيلم فجر است.
     اين فيلم كه پس از «به رنگ ارغوان» اثر بحث برانگيز اين كارگردان ساخته شده با پس زمينه جنگ به احوالات شخصيت‌هاي داستان در قالب پدر و فرزند مي پردازد.
     «پرويز پرستويي»، «مهتاب نصيرپور» و «كامبيز ديرباز» از بازيگران فيلم جديد حاتمي ‌كيا هستند.
     حاتمي‌ كيا در پاسخ به اين پرسش كه چرا شما در آثارتان بر تقابل نسل سوم با نسل جنگ اصرار داريد؟، گفت: اين تقابل به صورت چالشي در جامعه وجود دارد، جنگ حدود 17 سال پيش سال پيش تمام شده است ‌اما سايه آن هنوز بر سر كشورمان هست.
     اين كارگردان به ‌نماي آخر فيلم خود كه شخصيت اصلي آن را در حال پاك ‌سازي ميدان مين و عبور هواپيماهاي جنگي نشان مي‌ داد، اشاره كرد و افزود: اين تصاوير از نظر من نشان از جنگ ديگري نيست بلكه تفسير آن به عهده اهل قلم است.
     وي به موضوع فيلم‌هاي اخير خود همچون: «آژانس شيشه ‌اي»، «ارتفاع پست»، «موج مرده» و «به نام پدر» اشاره كرد و توضيح داد: طبيعي است كه در مورد بازمانده‌هاي جنگ و شرايط پس از آن حرف بزنم، موضوع جنگ يك غلو هنرمندانه در خود دارد و ما دايم روي آن صحه مي‌ گذاريم.
     حاتمي ‌كيا، بازآفريني و پرداخت به وجوه منفي جنگ كه شايد براي نسل آتي دردسر آفرين شده است را از وجوه آثار اخير خود برشمرد.
     وي همچنين به موضوع فيلم به ‌نام پدر اشاره كرد و گفت: نمي‌ توان از كنار موضوعي كه هنوز مردمان حاشيه مرزي با آن گرفتارند و هنوز افراد در منطقه روي مين مي‌ روند، بي ‌اعتنا بود.
     كارگردان فيلم «به رنگ ارغوان» در پاسخ به اين پرسش كه آيا در فيلم شما بالاخره نسل جنگ به نسل سوم بدهكار مي‌ شود؟، ادامه داد: اين طبيعي است كه نسل جديد از قبلي‌ها طلبكار باشد و اين خود يك قاعده است همانطور كه ما در مقابل پدران‌مان اين حس را داريم.
     وي يادآور شد: از افرادي هستم كه در جنگ شركت كردم و اگر امروز هم شرايطي به وجود آيد با بهره ‌گيري از تجربيات گذشته كارهايم را ادامه مي ‌دهم.
     اين كارگردان خطاب به اهل قلم و رسانه ‌ها گفت: شماها بايد لايه‌هاي فيلم را باز كيند و فيلمساز نبايد اثر خود ترجمه كند.
     حاتمي كيا به اين پرسش كه آيا در آينده فيلمي با موضوع انرژي هسته ‌اي مي‌ سازيد؟، گفت: الان نمي‌ توانم براي آينده پيش بيني ‌كنم هرچند كه قطعاً مبلغ اين فضا نخواهم بود.
اكر قرار باشد درباره اين موضوع كار كنم فارغ از فضاي تب آلود سياسي آن ‌را مطرح مي‌ كنم.
     «پرويز پرستويي» بازيگر فيلم به نام ‌پدر نيز در اين نشست گفت: اگر موفقيتي در كارهايم با موضوع جنگ وجود دارد به دليل تعلق خاطرم به آدم‌هاي آن دوران است و در حقيقت موفقيت به آنها تعلق دارد.
     وي افزود: همواره با آدم‌هاي دوران دفاع مقدس زندگي ‌كرده و مي ‌كنم و ايثارگري آن‌ها را همواره در كارهايم براي توفيق در نظر دارم.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com