1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 608  تاريخ مخابره خبر:  ۱۳/۱۰/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138410130101  ساعت مخابره خبر: ۱۷:۳۰:۵۲
    ۱۳۸۴/۱۰/۱۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

سيروس تسليمي:

بازار فيلم فجر بايد از قالب جشنواره‌اي خارج شود

بازار فيلم فجر بايد فارغ از جنبه‌هاي جشنواره‌اي به موضوع تجاري در حوزه خريد و فروش فيلم بپردازد.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، «سيروس تسليمي» تهيه‌كننده سينما با بيان اين مطلب گفت: برپايي بازار فيلم در حاشيه جشنواره فجر به عنوان ويترين آثار ايراني مثبت بوده اما توجه به بازاريابي براي اين گونه آثار بايد به عنوان يك هدف دنبال شود.
     تهيه‌كننده فيلم‌هاي «پرنده كوچك خوشبختي» و «زندان زنان»، توضيح داد: اكثر نمايندگان شركت‌هاي خارجي براي انتخاب آثار ايراني درجشنواره‌هاي بين‌المللي به تهران مي‌آيند و كمتر به خريد فيلم مي‌پردازند.
     وي، به موضوع «سينماي ملي» كه به تازگي در محافل سينمايي مطرح شده است، اشاره‌ كرد و گفت: سينماي ملي سينمايي است كه براي مردم و براساس نياز آن‌ها شكل مي‌گيرد.
     تسليمي خاطر نشان كرد: در همه دنيا چه در نظام‌هاي آزاد و حتي سوسياليستي مبحث ارتقاي سينماي ملي در قالب منطقه‌اي و در نهايت جهاني به عنوان يك اصل فرهنگي در نظر گرفته مي‌شود.
     اين تهيه‌كننده افزود: براي ارتقاي سينماي ملي در ابتدا بايد به فكر افزايش توان نمايشي و احداث سالن‌هاي سينما (سخت‌افزار) در كشور بود، سينماي كنوني ايران بومي بوده و ملي نيست.
     وي، به جنبه‌هاي نرم‌افزاري به عنوان ديگر عامل احياي سينماي ملي اشاره كرد و ادامه داد: با توجه به فقر موضوعي و محدوديت در توليد فيلم با محور گونه‌هاي مختلف سينمايي همچون ژانر سياسي بايد به فكر كشف و نگارش ايده‌هاي جديد در اين حوزه بود.
     تسليمي، همچنين حمايت جدي دولت، سرمايه‌گذاري اصولي و شناخت دقيق از بازار فيلم را تنها مجاري ورود مؤثر سينماي ايران به بازارهاي منطقه‌اي و بين‌المللي عنوان كرد.
     وي گفت: بازار و سالن‌هاي سينماي كشورهاي همسايه و اسلامي را آثار هاليوود در اختيار دارد، براي ورود به اين عرصه بايد دقيق و با برنامه بود.
     اين تهيه‌كننده تصريح كرد: با توجه‌ به ‌موقعيت مناسب سينماي ايران در مجامع و رويدادهاي بين‌المللي جهان، متأسفانه نمايندگي‌هاي فرهنگي‌ايران در كشورهاي مختلف خوب عمل نكردند.
     اين تهيه‌كننده افزود: شناخت كامل از سينماي جهان يك اصل مهم براي ورود به بازارهاي فيلم است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com