1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 331  تاريخ مخابره خبر:  ۲۸/۹/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138409280207  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۰۰:۴۸
    ۱۳۸۴/۰۹/۲۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

فيلمسازان جوان مجبورند خود را با نگاه سينماي خارج هماهنگ كنند

فيلمسازان جوان ما وقتي با درهاي بسته رو به رو مي شوند براي ادامه فعاليت خود مجبورند نگاهي به خارج از كشور داشته باشند و خود را با شرايط و نگاه سينماي خارج هماهنگ كنند.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، «محمد آفريده» رئيس اسبق انجمن سينماي جوان و تهيه كننده فيلم كوتاه ضمن بيان اين نكته درباره جذب فيلمسازان جوان به عرصه هاي فيلمسازي خارجي گفت: فيلمسازان جوان ما در ابتداي فعاليت خود توجهي به خارج ندارند منتهي وقتي براي كار بعدي خود پشت درهاي بسته مي مانند براي اينكه فعاليت كنند مجبورند كه خود را با شرايط و نگاه سينماي خارج هماهنگ كنند.
     وي تصريح كرد: اگر سازمان هاي ما درها را باز كنند فيلمسازان احساس امنيت خاطر مي كنند و اين منجر به تأديل و تأمل بيشتر مي شود و آنها مي توانند خودشان را با چارچوب ها و شرايط فرهنگي وفق دهند.
     آفريده، سينماي پيشرو را سينمايي ريشه دار خواند و گفت: اگر فيلمساز ارتباط خود را با مملكت و فرهنگ خود قطع كند هيچ حركت رو به رشدي نخواهد داشت. سينمايي كه در مملكت خودش رشد كند و پويا باشد براي جهان جذابيت خواهد داشت.
     وي افزود: ما فرهنگي قرنطينه‌اي نداريم، فرهنگي كه در مرز قرار بگيرد خشكيده مي‌شود. زيبايي فرهنگ و افتخار ما به اين است كه بحث جهاني داريم و بايد با طمأنينه و توسل به ريشه‌هايمان اين ارتباط را جهاني كنيم.
     مدير اسبق انجمن سينماي جوان درباره راه حل اين معضل گفت: اگر سازمانها و نهادهاي ما از ساز و كار توليد حمايت كنند و نسل جوان را جدي بگيرند با گرايش فيلمسازان جوان به بازارهاي خارجي رو به رو نخواهيم بود. اگر ما درون كشور درهايي را به اين سازمان ها باز كنيم ظرفيت هاي پنهان نسل جوان همه مسائل را حل خواهد كرد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com