1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 609  تاريخ مخابره خبر:  ۲۷/۹/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138409270208  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۴۶:۴۶
    ۱۳۸۴/۰۹/۲۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

«معتمدآريا» در جشنواره کارا فيلم كراچي:

به آينده سينماي ايران خوش‌بين هستم

اگرچه آينده سينماي ايران قابل پيش بيني نيست ولي به آينده اين سينما خوش‌ بينم.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، «فاطمه معتمدآريا» در جشنواره فيلم کراچي به خبرنگاران گفت: ايران كشور اسرارآميزي است و شما نمي‌توانيد در اين كشور در مورد آينده چيزي نظر دهيد و من هم به همين خاطر نمي‌توانم بگويم كه قرار است در آينده تغييري در سينماي ايران بوجود بيايد يا خيري ولي تاكنون اميدم را در رابطه با داشتن يك سينماي ايراني بهتر، از دست نداده‌ ام.
     وي كه دهه چهلم از زندگي خود را سپري مي ‌كند، گفت: پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران در سال 1979 تاكنون كارگردانان براي مانور در عرصه فيلمسازي با فضاي بسته‌اي روبرو بوده‌اند و با سانسور كاملي كه در مورد فيلم‌هايي با موضوعات سكس، خشونت و يا مصرف الكل و .....وجود دارد، عناوين بسيار محدودي براي فيلمسازان باقي مي‌ماند تا در مورد آن فيلم بسازند.
     «معتمد آريا» گفت: اگرچه در ايران يافتن موضوع براي فيلمسازان كار آساني نيست، ولي آنها موضوعاتي چون مشكلات خانوادگي، معضلات اجتماعي و جنگ ايران و عراق را دستمايه فيلم‌هاي خود قرار مي ‌دهند.
     وي افزود: در سينماي ايران بيشتر فيلم‌ها درباره روابط انساني هستند كه اينگونه روابط در جوامع شرقي چون ما بسيار قوي و مستحكم هستند.
     اين بازيگر مشهور كه اخيراً برنده جايزه «بهترين بازيگر زن» جشنواره كراچي شده است، گفت: در ايران فيلم‌هايي نيز درباره زنان و موضوعات مربوط به آنان ساخته مي‌شود ولي اين در عين حفظ سانسور در افكار است.
     طي پنج سال گذشته اين اولين باري است كه ايران با نمايش فيلم موفق «گيلانه» به كارگرداني «رخشان بني ‌اعتماد» در جشنواره «كارا فيلم» كراچي شركت مي‌كند و اين در حالي است كه اين فيلم، دو جايزه بهترين بازيگر زن و بهترين فيلم را در اين دوره از رقابت‌ها از آن خود كرد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com