1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 493  تاريخ مخابره خبر:  ۲۲/۸/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138408220209  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۵۹:۵۴
    ۱۳۸۴/۰۸/۲۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

انسيه شاه حسيني:

بايد به فيلمسازان دفاع مقدس اعتماد شود

بايد به فيلمسازان دفاع مقدس اعتماد شود.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، «انسيه شاه حسيني» فيلمنامه نويس و كارگردان سينما در گفتگويي با امور رسانه اي دهمين جشنواره فيلم دفاع مقدس ضمن بيان اين مطلب افزود: من معتقدم تلاش گسترده هنرمندان براي اشاعه فرهنگ دفاع مقدس كافي نيست و هرچه در اين زمينه آثاري توليد شده در راستاي اعتلاي اين هدف ارزشمند بوده است.
     وي افزود: هرچه فاصله بيشتري از دوران جنگ بگيريم در زمينه فيلمسازي ديدگاه ها و عقايد بهتر، وسيع تر و متنوع تر و شهامت پرداختن به اين موضوع بيشتر خواهد شد.
     اين هنرمند معتقد است: علت عدم حضور فيلم هاي شاخص در اين زمينه مربوط به فيلمسازان و همچنين ديدگاه بسته و محافظه كارانه مسؤولاني است كه اداره سينماي فرهنگي كشور در دست آنها است به طور كلي بايد از آن حصار و محدوديتي كه اطراف اين افراد وجود دارد خارج شده و محدوده وسيع تري را مورد بررسي قرار داد.
     وي خاطرنشان كرد: به اعتقاد من درام در راستاي ناهنجاري هاي موجود شكل مي گيرد ولي هيچگاه زمان براي ساخت آثار در زمينه جنگ دير نشده و سوژه هاي متعددي وجود دارد.
     شاه حسيني، كارگردان سينما ادامه داد: بايد دست فيلمسازان حوزه دفاع مقدس باز گذاشته شود و مورد اعتماد مسؤولان نيز قرار بگيرند و همچنين بتوانند از ديدگاه خودشان به اين مقوله نگاه كرده و آثار ماندگاري را خلق كنند ضمن اينكه ارزش هاي موجود در جنگ را تحت الشعاع مسائل كليشه اي قرار ندهند.
     وي برگزاري جشنواره دفاع مقدس را روندي رو به رشد در اين زمينه ذكر كرد و گفت: اگر كمتر به مسائل جانبي و حواشي آن پرداخته شود تأثير مثبتي بر سينماي جنگ ما خواهد داشت و به دليل تنوع موضوعي مي تواند جشنواره فجر را نيز تحت الشعاع خود قرار بدهد.
     شاه حسيني در پايان ضمن تمايل به ساخت فيلمي در زمينه دفاع مقدس عنوان كرد: در اين ژانر نسبت به ژانرهاي ديگر حرف هاي بسياري براي گفتن است و براي من كه جنگ جايگاه خاصي در دوران زندگي ام داشته متفاوت بوده و با فيلم «شب بخير فرمانده» به اين آرزوي خود تحقق مي بخشم.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com