1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 381  تاريخ مخابره خبر:  ۲۲/۸/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138408220203  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۴۳:۱۶
    ۱۳۸۴/۰۸/۲۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

كودك تشنه سينماي دفاع مقدس به حال خود رها شده است

سينماي دفاع مقدس مانند كودكي گرسنه و تشنه در يك كلان شهر بي هويت به حال خود رها شده و فريادهايش نيز به گوش كسي نرسيده و ديگر نايي براي فرياد زدن ندارد.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، «محمدتقي فهيم» نايب رئيس انجمن منتقدان و نويسندگان سينماي ايران در گفتگويي با امور رسانه اي دهمين جشنواره فيلم دفاع مقدس با بيان اين مطلب افزود: اين يك واقعيت مسلم است كه سينماي جنگ به عنوان يك ژانر سينمايي پرهزينه به شدت به حمايت هاي دولت و مديران دولتي متكي است.
     وي، ادامه داد: تأمين امكانات و تجهيزات مورد نياز سينماي دفاع مقدس از قبيل جنگ افزارها سياهي لشگر و... تنها با حمايت دستگاه هايي مانند ارتش و سپاه و ديگر بخش هاي دولتي امكان پذير است.
     به گفته وي، سينماي دفاع مقدس در سال هاي اخير با نوعي مديريت غيرهمراه و غيرمتمركز وضعيت غيرقابل اعتنايي پيدا كرده است.
     نايب رئيس انجمن منتقدان و نويسندگان سينماي ايران، با بيان اينكه، متأسفانه فيلم هاي شاخص زيادي نه تنها در سينماي دفاع مقدس بلكه در تمام بدنه سينماي ايران نداشتيم و اين معضل تنها متوجه سينماي دفاع مقدس نيست.
     وي، اظهار داشت: فقدان يك سينماي دفاع مقدس خوب با فيلم هاي شاخص به يقين تأثير مضاعفي بر كل سينما مي گذارد و رشد و بالندگي آن باعث رشد سينماي ايران مي شود.
     فهيم، با اشاره به لزوم برخورداري از سينماي دفاع مقدس قوي و كارآمد خاطرنشان كرد: در كنار سوژه هاي غني و ايده هاي خوب نياز به كمك هاي مالي و تجهيزاتي باعث مي شود تا ما يك سينماي تأثيرگذار با پروداكشن عظيم و باشكوه داشته باشيم.
     وي ادامه داد: به دليل عقب رانده شدن و انزواي سينماي دفاع مقدس در سال هاي اخير و ضعيف شدن انگيزه هاي فيلمسازان اين ژانر، ما اكنون شاهد خلق و توليد آثار چندان درخشان و شاخصي نيستيم.
     نايب رئيس انجمن منتقدان و نويسندگان سينماي ايران، با تأكيد بر لزوم حمايت و اهتمام به ژانر سينماي دفاع مقدس عنوان كرد: به اعتقاد من به خاطر رونق سينماي ايران ما نياز داريم كه سينماي جنگي خلاق، فعال، پويا و قابل توجه داشته باشيم مضافاً اينكه به دليل قرارگرفتن كشور ما در خط مقدم جبهه تهاجم استكبار و ماهواره، نياز به آمادگي روحي و فكري دائمي داريم .
     وي گفت: ما در عرصه سينماي دفاع مقدس به مديريتي متمركز، دائمي و برخوردار از يك نگاه سليقه پذير و واجد سعه صدر داريم و مديريت هاي خرد و پراكنده و نگاه ملوك الطوايفي به يك سينماي دفاع مقدس پويا لطمه مي زند.
     فهيم، جشنواره فيلم دفاع مقدس را به عنوان ميدان رقابت و عرصه نمايش مجموعه داشته ها و موجودي ها خواند و يادآور شد: متأسفانه اين جشنواره با فراز و فرودهايي مواجه بوده كه بعضاً از اثرگذاري مناسب آن كاسته است ولي انتظار مي رود با مديريت جديد و تغييرات صورت گرفته اين حركت بتواند با جريان سازي و انتخاب هاي خوب چشم اندازهاي ايده اين سينما را ترسيم كند و الگوهايي مناسب ارائه دهد.
     به گفته وي، داشتن سينماي دفاع مقدسي قوي، مستلزم بها دادن به استعدادهاي جوان و جديد و كشف ظرفيت ها و قابليت هاي تازه است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com