1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 526  تاريخ مخابره خبر:  ۱۶/۸/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138408160001  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۲۳:۳۴
    ۱۳۸۴/۰۸/۱۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

حمايت از جشنواره فيلم رويش بايد سلسله وار باشد

جشنواره هايي چون فيلم رويش در صورتي مؤثر هستند كه پشتيباني مداوم داشته باشد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، قلي زاده مدير اسبق حوزه هنري تبريز در گفتگو با ستاد خبري جشنواره فيلم «رويش» با بيان اين مطلب گفت: از ساخت و اكران فيلمهايي با مضمون ديني بايد حمايت مداوم داشت و بايد توجه داشت كه زبان ما براي معرفي دين بايد، مدرن و متناسب با نيازهاي بشر امروزي همراه باشد.
    وي در ادامه اظهار داشت: پيامهاي كلي و الهي چون فرج، گشايش و رسيدن به توحيد كه برگرفته از دين مي باشد مي تواند راهگشاي فيلمنامه نويسي و فيلمسازي دين شود و لازم به ذكر است كه قرآن براي بيان و اثبات مسايل از زبان تصويرسازي آن هم به زبان كوتاه استفاده مي كند.
    مدير حوزه هنري تبريز تصريح كرد: برگزاري نشست‌هاي علمي و پژوهشي قبل از برگزاري رسمي جشنواره بسيار بايد كارشناسي و دقيق باشد تا جشنواره مورد نظر بتواند اثرگذاري مطلوب را داشته باشد.
    قلي زاده با اشاره به اهميت فيلم كوتاه عنوان كرد: فيلم كوتاه با توجه به زمان آن مفاهيمي مستقر زيادي دارد كه اثرگذاري قابل توجهي دارد و در ساختن فيلم امكانات و منابع مالي مناسب از پايه هاي اصلي است و از بزرگترين مزيت‌هايي كه جشنواره فيلم «رويش» دارد فراهم نمودن فرصت براي هنرمندان بومي و شهرستاني است كه دسترسي به امكانات و منابع مالي قابل توجه را ندارند.
    وي، در پايان به مقوله بين المللي شدن جشنواره اشاره كرد و گفت: با توجه به قابليت ها و پتانسيلهاي موجود در كشور ما در ارتباط با ساخت و اكران فيلم كوتاه ديني و تأثيرگذار بودن هنر هفتم مي توان گفت فيلمهاي سينمايي جايگاه ويژه و محبوبيت خاصي دارند ولي مهم اين است كه با توجه به راهكار و فرمول و نياز جوامع امروز بشري بتوانيم با استفاده از ابزار فيلم كوتاه دين و برگزاري جشنواره هايي اين چنيني تأثيرگذار باشيم.


انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com