1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 442  تاريخ مخابره خبر:  ۱۵/۸/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138408150102  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۵۲:۳۱
    ۱۳۸۴/۰۸/۱۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

در آستانه برگزاري دهمين جشنواره فيلم دفاع مقدس

مجلس آمادگي همكاري براي حمايت از سينماي دفاع مقدس را دارد

مجلس شوراي اسلامي آمادگي همكاري براي حمايت و تقويت فرهنگ و سينماي دفاع مقدس را دارد و در صورت ارائه لايحه هايي از سوي دولت در اين زمينه همكاري مي كند.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، حجت الاسلام و المسليمن موسي قرباني، عضو هيأت رئيسه مجلس شوراي اسلامي در آستانه برگزاري «دهمين جشنواره فيلم دفاع مقدس» با اعلام اين مطلب افزود: هرچند در اين خصوص كميسيون فرهنگي بايد صحبت كند ولي بايد بگويم مجلس در كارهايي كه هزينه دارد مستقيماً، نمي تواند وارد شود و بايد دولت لايحه هاي در اين زمينه ارائه داده تا مجلس بتواند تصميم گيري كند.
     وي افزود: مجلس شوراي اسلامي آمادگي بررسي لوايح دولت را دارد بنابراين بايد از دولت خواست تا لوايحي براي حمايت و تقويت جريان فرهنگي دفاع مقدس به ويژه، سينماي دفاع مقدس به مجلس ارائه دهد.
     به گفته وي، مجلس شوراي اسلامي در صورت تقديم لوايح ازسوي دولت دكتر احمدي نژاد در اين زمينه، آماده همكاري است.
     اين نماينده مجلس شوراي اسلامي ضمن تأكيد بر لزوم حمايت و توجه به مقوله «سينماي دفاع مقدس» به جهت تأثيرگذاري وسيع آن بر اذهان عمومي و تقويت ارزشهاي ماندگار عنوان كرد: برگزاري حركت هاي فرهنگي و جشنواره فيلم دفاع مقدس و حمايت قوي تر و جدي تر دولت از فيلمسازان و سينماگران اين عرصه در رشد و گسترش فرهنگ دفاع مقدس و پوپايي و بالندگي سينمايي آن نقش به سزايي دارد.
     وي اظهار داشت: اگر دولت و دولتمردان از فيلمسازان حوزه دفاع مقدس حمايت كنند و جايگاهي را براي بررسي مشكلات، نارسايي ها و تنگناهاي اين عزيزان تعيين كنند، مطمئن باشيد چشم انداز موجود دگرگون و متحول مي شود.
     حجت الاسلام و المسلمين قرباني با اشاره به دشواري هاي و مشكلات كار در سينماي دفاع مقدس خاطرنشان ساخت: مهمترين مشكل فيلمسازان و هنرمندان سينماي دفاع مقدس بودجه و حمايت هاي مادي و معنوي دولت است.
     وي يادآور شد: ممكن است در پرده هاي سينما بعضاً از فيلم هاي غير دفاع مقدس بيشتر از فيلم هاي دفاع مقدس استقبال شود قاعدتاً دولت و دستگاه هاي دولتي بايد از طريق يارانه و سوبسيد و حمايت هاي معنوي و مادي آن را جبران كنند و فيلمسازان اين عرصه را در متن مشكلات رها نسازند.
     نماينده مردم قائنات در مجلس شوراي اسلامي گفت: ممكن است توليد فيلم در سينماي دفاع مقدس پرخرج و پرهزينه باشد ولي براي ماندگاري شرايط دوران دفاع مقدس و ارزش هاي آن، نياز داريم با قبول هزينه ها و مخارج، به پايداري و تقويت آنها بپردازيم.
     وي از برگزاري جشنواره فيلم دفاع مقدس استقبال كرد و اظهار داشت: اميدوارم اين حركت در سايه حمايت دستگاه هاي دولتي و مشاركت جدي هنرمندان و فيلمسازان به جرياني تأثيرگذار فرهنگي سينمايي تبديل شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com