1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 449  تاريخ مخابره خبر:  ۱۵/۸/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138408150101  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۳۷:۲۴
    ۱۳۸۴/۰۸/۱۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

جواد شمقدري:

سياه نمايي در سينماي دفاع مقدس بزرگترين آسيب فرهنگي است

سياه نمايي در سينماي دفاع مقدس بزرگترين آسيب فرهنگي است كه ريشه در همان نگاه بيماري دارد كه نگذاشت سينماي ايران بعد از انقلاب پيوندي منطقي و معقول با حركت پرتوان انقلاب برقرار نمايد.

     به گزارش سايت سينمايي سوره،‌ «جواد شمقدري» كارگردان و مشاور هنري رئيس در گفتگو با امور رسانه اي جشنواره فيلم دفاع مقدس با بيان اين مطلب افزود: متأسفانه، در بين منتقدان و دست اندركاران سينماي دفاع مقدس هنوز به تعريف دقيقي از فرهنگ دفاع مقدس نرسيده ايم.
     وي ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس يكي از تابناك ترين دوران تاريخ ملت ايران است كه متأسفانه، بعضي ها دوست دارند اين تاريخ درخشان را به انواع مختلف مكدر سازند، زيبايي هايش را نبينند و ضعف ها و نقاط تاريك را بزرگ نمايي كنند.
     اين فيلمساز دفاع مقدس معتقد است؛ جريان سينماي دفاع مقدس نسبت به ديگر گونه هاي سينمايي بعد از انقلاب جريان مؤثر و موفقي است اگر چه نسبت به عظمت دفاع و انتظاراتي كه مردم دارند كاستي هاي زيادي دارد.
     وي اظهار داشت: در سال هاي اخير از نظر كميت و تعداد توليدات عارضه جديدي بر سينماي دفاع مقدس وارد شد به طوري كه هر سال در بين انبوه توليدات سينمايي فقط شاهد دو، سه كار سينمايي دفاع مقدس هستيم كه بعضاً هم قابل اعتنا نيستند.
     شمقدري سال هاي 66 تا 76 را دوران طلايي سينماي دفاع مقدس خواند و خاطرنشان ساخت: سينماي دفاع مقدس جزيي از جريان سينماي كشور است كه دچار بحران هاي متعددي است و نابساماني هاي زيادي گريبانگير سينماي ايران و به تبع آن، سينماي دفاع مقدس است.
     فكر مي كنم در گام اول بايد اين نابساماني ها برطرف شود و تا زماني كه اين فضا، اصلاح نشود نمي توانيم به ژانر سينماي دفاع مقدس اميد ببنديم چرا كه از اين فضاي آشفته سر سلامت بيرون نمي آورد.
     مشاور هنري رئيس جمهور با اشاره به تنگناها و اشكالات متعدد خاطرنشان ساخت: رشد سينماي دفاع مقدس منوط به اين است كه سينماي ايران از ركود فعلي خارج شود. چرا كه اگر مسير توليد يك فيلم سينمايي را در ايران رصد كنيم، مي بينيم كه در تمام مراحل از نگارش فيلمنامه تا اكران دچار بحران است و به اعتقاد وي، اكران فيلم ها در ايران متأسفانه، در جريانات و مافي هاي خاصي قرار گرفته است. جواد شمقدري معتقد است: جشنواره هاي فيلم دفاع مقدس تاكنون، موفق عمل نكرده و آن را ناشي از عوامل مختلف دانست.
     وي، با اشاره به عدم رونق جشنواره در اثر كمرنگ شدن توليدات سينماي دفاع مقدس عنوان كرد: برگزاري جشنواره در تهران غير از جشنواره فيلم فجر نشان داده است كه معمولاً موفق نخواهد شد و در شهرستان ها، تنور داغ تري دارند.
     كارگردان سينماي دفاع مقدس بر اين باور است كه بايد يك سياست واحد، پويا و هدفمند در جريان برگزاري جشنواره دفاع حاكم شود تا بتواند نتايج مثبت تر و مفيدتري را به همراه داشته باشد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com