1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 535  تاريخ مخابره خبر:  ۱۰/۸/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138408100205  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۴۸:۴۸
    ۱۳۸۴/۰۸/۱۰                              تاريخ نشر خبر :  
 

ضياء الدين دري:

نگاه 7، 8 فيلمساز نمي تواند پاسخگوي خوراك سينماي دفاع مقدس باشد

در حوزه دفاع مقدس به فيلمنامه هاي قوي و ارزشمند نياز داريم.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، «ضياءالدين دري» كارگردان سينما و تلويزيون در آستانه برگزاري «دهمين جشنواره فيلم دفاع مقدس» با بيان اين مطلب افزود: در حال حاضر براي ورود فيلمسازان و سينماگران «غيرخاص» به عرصه سينماي دفاع مقدس و كار در اين حوزه هيچ گونه منعي وجود ندارد ولي احساس مي شود شرايط، امكانات و بهاي لازم را به آنها نمي دهند.
     وي ادامه داد: در چنين شرايطي نگاه منوپوليزم به عقب ماندگي منجر مي شود.
     به گفته وي، در صورت شكسته شدن دايره انحصار مي توان شاهد رشد، شكوفايي و بالندگي سينماي دفاع مقدس بود.
     دري، تصريح كرد: بي ترديد فقط ذهنيت و نگاه 7 و 8 نفر فيلمساز نمي تواند پاسخگوي خوراك سينماي دفاع مقدس باشد.
     از ديدگاه وي، نوعي باور غلط در جامعه به وجود آمده است و به مسؤولين و سياست گذاران هم اين گونه تفهيم شده كه انگار فقط، اشخاص به خصوصي مي توانند سينماي دفاع مقدسي بسازند و با اين نگرش خيلي هاي ديگر به خودشان اجازه ورود به اين وادي را نمي دهند.
     وي معتقد است، هرگاه اين احساس و تعامل به وجود آيد كه «غيرخواص» هم مي توانند بدون موانع و دست انداز در اين حوزه وارد شوند و چوبي لاي چرخ آنها گذاشته نشود اين سينما دگرگون مي شود.
     اين كارگردان سينما و تلويزيون بر اين باور است كه در حال حاضر، امكان ورود آسان و بي چالش براي بسياري سلب شده است و سطح سينماي جنگ الان، به اندازه عقل و استنباط عده اي معدود است.
     وي گفت: ما در حوزه دفاع مقدس اساساً آثار درخشاني نداريم به استثناي تعداد انگشت شماري به نظر من بقيه همگي ناموفق بوده اند.
     وي افزود: متأسفانه سينماي دفاع مقدس متناسب با شأن و جايگاهي كه بايد داشته باشد فاقد استانداردهاي لازم است و به رغم برخي حمايت ها، تسهيلات، كمك هاي جانبي و فاز جداگانه اش، تا رسيدن به شرايط مطلوب فاصله بسياري دارد.
     كارگردان سريال «كيف انگليسي» با بيان اينكه تنها چهار و پنج درصد از توليدات سينماي دفاع مقدس در مسير مقدماتي اين سينما، نسبتاً خوب از آب درآمدند، اضافه كرد: من معتقدم با توجهي كه به اين نوع سينما در طول 22 ـ 23 سال گذشته صورت گرفته نتيجه حاصله خيلي پربار نبوده است.
     وي برگزاري جشنواره فيلم دفاع مقدس را به عنوان بستري براي آسيب شناسي، تعامل و ارزيابي تاكنون موفق ندانست و عنوان كرد: در اين جشنواره ها، متأسفانه ارزيابي صنفي روي كارها صورت نمي گيرد و حتي سازندگان آثار و فيلمسازان هم آثار همديگر را نمي بينند و با يكديگر مباحثه و مناظره ندارند و شايد، دليل درجازدن ما همين باشد.
     اين هنرمند با تأكيد بر ضرورت استفاده مطلوب از فرصت هاي موجود خاطرنشان ساخت: بايد جشنواره فضاي صميمانه براي اين تبادل نظر باشد و هنرمندان و سينماگران، در تعامل و همفكري با يكديگر روح آثار هم را درك كنند و روند روبه رشد را ايجاد نمايند.
     به اعتقاد وي، صرف تكرار يك حركت بدون بهره گيري هاي معقول، كارساز و پيش برنده ثمري ندارد.
     ضياءالدين دري، توجه به متن و فيلمنامه را در حوزه سينماي دفاع مقدس يك نياز و لازمه جدي و ضروري خواند و اظهار داشت: مطمئن باشيد سينماي ما از نظر تكنولوژي و تكنيك به پاي سينماي آمريكا نخواهد رسيد. براي اينكه سينماي ما نمي تواند حتي صحنه ارابه راني بن هور را ايجاد كند كه متعلق به پنجاه سال قبل است. پس ما به فيلمنامه قوي، درام درست و محتواي غني نياز داريم.
    وي ادامه داد: بهانه اينكه مي خواهيم به تكنولوژي روز آمريكا در زمينه فيلم جنگي برسيم به نظر من كمي مدير فريبانه است و گشاده دستي براي برخي از فيلمسازان در اين زمينه شايسته نيست.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com