1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 520  تاريخ مخابره خبر:  ۱۰/۸/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138408100011  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۴۴:۲۹
    ۱۳۸۴/۰۸/۱۰                              تاريخ نشر خبر :  
 

بهروز غريب پور:

مضامين جنگي پايان ناپذيريند. حمايت كنيد

متأسفانه هنوز، دولت و نهادهاي دولتي و خصوصي به اهميت حمايت و نحوه پشتيباني از آثار دفاع مقدس پي نبرده اند و دولت هرجا در اين زمينه وارد مي شود به يك سفارش دهنده و دستور دهنده تبديل مي شود و يك حركت را يا به نابودي يا ابتذال مي كشاند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، بهروز غريب پور كارگردان سينما و تئاتر در آستانه برگزاري دهمين جشنواره فيلم دفاع مقدس در گفتگو با امور رسانه يي جشنواره با بيان اين مطلب افزود: سوژه ها و موضوعات در حوزه دفاع مقدس متنوع و متكثر است و خيلي از مواقع، ممكن است برخي موضوعات و رويكردهاي، به مذاق بعضي از مسؤولان سطحي نگر خوش نيايد.
    به گفته وي، هرجا دولت در مقام دستوردهنده حمايت مي كند كار با شكست روبرو مي شود اين در حالي است كه هرگاه، به هنرمند آزادي عمل داده شود كار ارزنده اي خلق مي شود.
    اين فيلمساز با اشاره به اينكه، دستگاه هاي دولتي بايد دست هنرمند را باز بگذارند اظهار داشت: در آمريكا پنتاگون از بسياري از آثار شاخص سينماي جنگي مربوط به جنگ دوم جهاني حمايت كردهاست ولي هرگز نه در تيتراژ ونه در فرماندهي انديشه و ساير مسائل سعي نكرده مستقيم دخالت نمايد.
    وي تصريح كرد: متأسفانه، در كشور ما، بعضي از دخالت ها باعث مي شود كه آثار سطحي، تبليغاتي و ناخوشايند به وجود آيد.
    غريب پور با يادآوري اين نكته، كه پديده دفاع مقدس تنها منحصر به جبهه هاي جنگ نيست خاطر نشان ساخت: جا دارد پيرامون مردمي كه سالها زير بمباران بودند راجع به آواره هاي جنگ و... فيلم ساخته شود.
    وي گفت: سوژه هاي جنگ پايان ناپذيرند و حمايت و پشتيباني مي طلبد.
    به اعتقاد وي، هرگاه بخواهيم پديدهاي را از ميان ببريم از آن دفاع بد مي كنيم و مواظب باشيم موضوع دفاع مقدس به چنين پديده اي تبديل نشود.
    اين هنرمند براين باور است با دخالت تأثيرگذار و برنامه ريزي مؤثر مي توان مضامين و سوژه هاي متعدد در خصوص دفاع مقدس را به زبان تصوير و سينما تبديل كرد.
    وي با اشاره به لزوم كار ارزيابي، مطالعه و پژوهش فراگير در حوزه سينماي دفاع مقدس اظهار داشت: بايد ببينيم يوگسلاوي در جنگ دوم جهاني از حركت پارتيزان ها و دفاع آرماني شان چگونه فيلم ساخته است، روسها، چگونه؟ آمريكا، ژاپن و تمامي كشوهايي كه گرفتار جنگ بوند چكار كردند؟ آنگاه، با حفظ اصالت ها و باورهاي اعتقادي و ملي، به ايجاد سينماي دفاع مقدس ارزشمند و شاخص دست بزنيم.
    به اعتقاد وي در حال حاضر تعريف جامعي از دفاع مقدس نداريم و اگر مسؤولان را از عواقب دخالت هاي ناشيانه آگاه نكنيم متأسفانه، اين مقوله دفاع است كه لوث مي شود و بدترين نگاه ها و سوژه ها، ارائه مي شود.
    غريب پور با تأكيد بر آزادي انديشه، عمل و خودجوشي هنرمند يادآور شد: آثار معدودي در حوزه سينماي دفاع مقدس نشأت گرفته از احساسات و عواطف لطيف هنرمند و خودجوش آنها توليد شد كه از هر حيث قابل دفاع و ارزشمند است.


انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com