1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 474  تاريخ مخابره خبر:  ۲۸/۷/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138407280206  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۲۰:۰۷
    ۱۳۸۴/۰۷/۲۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

فيلم ايراني «دف» در جشنواره فيلم وين تحسين تماشاگران را برانگيخت

فيلم مستند «دف» ساخته «بهمن قبادي» كارگردان ايراني، كه 26 و 27 مهرماه جاري در جشنواره بين ‌المللي «فيلم وين» به نمايش درآمد، تحسين تماشاگران و منتقدان سينمايي را برانگيخت.

      به گزارش سايت سينمايي سوره، فيلم «دف»، ماجراي زن و مردي كرد با فرزنداني نابينا است كه در دو نوبت در سينما «اورانيا» محل برگزاري جشنواره به نمايش درآمد.
     چهل و سومين جشنواره بين ‌المللي فيلم وين ( Viennal) با شركت 291 فيلم از جمله 50 فيلم مستند از 49 كشور جهان از جمله جمهوري اسلامي ايران از روز جمعه به مدت دو هفته در وين پايتخت اتريش آغاز شده است.
     بهمن قبادي در اين فيلم 40 دقيقه ‌اي از تركيب زيباي موسيقي و تصوير بهره مي ‌جويد و تلاش يك خانواده كرد را با فرزندان نابينا اما كوشا براي زندگي شرافتمندانه و مملو از اتكاي به نفس به تصوير مي‌ كشد.
     كليت اين فيلم صرف نظر از صحنه‌ هايي چون كشتار گوسفندان و عبور كودكان از محيط خون آلود يك كشتارگاه بومي و غيربهداشتي كه به نظر مي ‌رسد براي ايجاد جذابيت‌هاي بصري خاص به تصوير كشيده شده است، ارزشمند و هدفمند نشان مي ‌دهد.
     در اين فيلم، خانواده ‌اي در يك محيط ساده و اصيل روستايي در شرايط استثنايي و منحصر به فرد و با پشتكار و مشقت‌ هاي فراوان، خلاقانه و هنرمندانه دست به ساخت آلت موسيقيايي «دف» مي ‌زنند تا زمينه درمان كوچك ترين فرزند خانواده كه وي نيز از نابينايي رنج مي ‌برد، فراهم شود.
     در اين فيلم «روح زندگي»، «اراده انساني» و «اعتماد به نفس» در جمع كودكان استثنايي يك خانواده موج مي ‌زند و تحسين برانگيز است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com