1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 563  تاريخ مخابره خبر:  ۲۴/۷/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138407240200  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۰۸:۵۱
    ۱۳۸۴/۰۷/۲۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

الماسي:

«رويش» مي تواند در تغيير فضاي فرهنگي سينما مؤثر باشد

جهانگير الماسي معتقد است هر چه تعداد جشنواره هاي فرهنگي كه در سطح كشور برگزار مي شود، بيشتر باشد منافع بيشتري نصيب مخاطبان مي شود.

     به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از پايگاه خبري فيلم كوتاه، جهانگير الماسي برگزاري جشنواره «رويش» را حركتي مهم در جهت ايجاد ارتباط ميان مخاطب و موضوع هاي ديني در فيلم ها ارزيابي كرد و افزود: در حالي كه جريان فيلم هايي كه قصد دارند ارتباط خود را با مخاطب به سطحي ترين شكل ممكن تبديل كنند، رو به افزايش است برگزاري يك جشنواره هدفمند همانند «رويش» مي تواند در تغيير اين فضا و ايجاد فضاي فرهنگي در سينما مفيد عمل كند.
     اين بازيگر تأكيد كرد: رسانه هايي مانند سينما و تلويزيون موظف اند زمينه را براي طرح موضوع هاي مختلف براي مخاطبان به وجود آورند. به واسطه ساخت برنامه و فيلم براي اين بخش ها مي توان آنچه را كه مدنظر است به مخاطبان انتقال داد.
     الماسي، برگزاري جشنواره ها را يكي از روش ها براي انتقال مفاهيم فرهنگي به مخاطب ذكر كرد و گفت: در راستاي برنامه ريزي هاي فرهنگي براي انتقال برخي از مفاهيم به مخاطبان برگزاري جشنواره ها از اهميت بالايي برخوردار هستند. افزايش تعداد اين جشنواره ها كاملاً به نفع تماشاگراني است كه به صورت جدي و حرفه اي سينما را دنبال مي كنند، با برگزاري اين جشنواره ها فرصت براي ايجاد تعامل ميان سازندگان آثار و مخاطبان به وجود مي آيد.
     او توضيح داد: فضاي برگزاري جشنواره ها مكان مناسبي است تا فيلمسازان از نزديك با مخاطبان آثار خود در ارتباط باشند و نظر آنها را درمورد ساخته خود بدانند. به اين ترتيب فيلمسازان مي توانند پاسخ اين سئوال را بيابند كه چرا و براي چه كسي فيلم مي سازند؟.
     الماسي، درباره جشنواره «رويش» گفت: برگزاري يك جشنواره تخصصي كار بسيار ارزشمندي است. «رويش» از جمله معدود جشنواره هاي ايراني است كه در آن به موضوع خاصي پرداخته مي شود. زماني كه برگزاركنندگان يك جشنواره هدف خود را از برگزاري جشنواره اي اعلام مي كنند، فيلمسازان به خوبي مي دانند كه با چه فضايي روبرو خواهند بود و اين مسأله كار را براي آنها ساده تر مي كند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com