1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 510  تاريخ مخابره خبر:  ۱۴/۷/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138407140201  ساعت مخابره خبر: ۱۰:۳۵:۰۸
    ۱۳۸۴/۰۷/۱۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

با حضور معاون امور سينمايي

نمايشگاه «از كلمه تا تصوير» افتتاح شد

نمايشگاه «از كلمه تا تصوير» در حاشيه بيستمين جشنواره فيلم كودك و نوجوان اصفهان شامل آثار اقتباس سينمايي از ادبيات كودك و نوجوان با حضور معاون سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي افتتاح شد.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، محمدرضا جعفري جلوه نسبت بين سينما و ادبيات و اقتباس از ادبيات در اين نمايشگاه را به نوعي از مولتي مديا تشبيه كرد و گفت: ديدار از اين نمايشگاه بسيار خاطره انگيز است و باعث مي شود كه انسان در عالم خيال سيروسفر كند و مطمئناً براي كودكان و نوجوان فضاي زيبا و خيال انگيزي را ايجاد خواهد كرد.
     وي در ادامه افزود: اين نمايشگاه يكي از بخش هاي جنبي جشنواره است كه در واقع در متن آن قرار دارد و اين به خاطر رابطه تنگاتنگي است كه سينما و ادبيات با هم دارند.
     سينما ممزوجي از همه هنرهاست و از همه قدرتمندتر ادبيات است كه شامل ادبيات داستاني كوتاه، بلند، جديد و كهن يا كلاسيك است. اين رابطه را بايد متذكر شد و از آن استفاده كرد. قصه هاي لطيف و حكمت آموز فراواني كه نسل به نسل به دست ما رسيده است و انسانيت و حس و روحيه و نشاط و انگيزه ما را شكل مي دهد.
     وي گفت: اگر در گذشته مسؤوليت انتقال اين سرمايه عظيم برعهده حوزه ادبيات بوده است؛ امروزه اين مسؤوليت در كنار آن برعهده سينما گذاشته شده و انتقال اين ميراث عظيم تاريخي به جهان امروز از طريق مديوم توانمند سينما كه به حق قاب جادو نام گرفته است به بهترين نحو ممكن خواهد بود. مي بايست اين فرصت در اختيار معاني بي دليل ادبيات ما قرار گيرد تا در عرصه جهاني منتشر شوند. همه دنيا با استفاده از ادبيات كهن خود در حال ساختن عوالم دل انگيزي براي كودكان هستند و حتي بسياري از آنها مخاطبان ايراني را مفتون خود كرده اند و اين نكته بسيار حائز اهميت است كه اسطوره ها، قهرمانان و پهلوانان دين و دانش اين سرزمين كه در قالب داستان هاي نظم و نثر معرفي شده اند؛ براي كودكان آن الهام بخش باشند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com