1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 504  تاريخ مخابره خبر:  ۱۳/۷/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138407130200  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۱۲:۱۳
    ۱۳۸۴/۰۷/۱۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

رضاداد، در آيين مراسم اختتاميه بخش جنبي جشنواره فيلم كودك:

ارتباط متخصصان و فيلمسازان سينماي كودك به جرياني نهادينه تبديل شود

دبير بيستمين جشنواره بين المللي فيلم هاي كودكان و نوجوانان، بر لزوم ايجاد ارتباطي متقابل و نهادينه بين دست اندركاران و متخصصان سينماي كودك تأكيد كرد.

     به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط عمومي جشنواره كودكان و نوجوانان، «عليرضا رضاداد» در مراسم اختتاميه بخش جنبي اين جشنواره افزود: نبايد جشنواره فيلم كودك به عنوان رويدادي صرف براي ارزيابي فعاليت سينماگران اين حوزه تلقي شود بلكه متخصصان حوزه مي توانند با احساس وظيفه در ارتباطي مؤثر و مستمر به شكوفايي اين رويداد و در نهايت سينماي كودك و نوجوان كمك كنند.
     رضاداد، تنوع تخصصي را در جشنواره كودك عاملي در جهت تنوع علايق و سلايق مخاطبان اين حوزه دانست و خاطرنشان كرد: اين جريان تخصصي در نهايت به تنوع و گوناگوني موقعيت هاي فرهنگي و هنري مي انجامد.
     وي به ارتباط مؤثر منتقدان و نويسندگان سينمايي با جشنواره فيلم كودك اشاره كرد و ادامه داد: فرايند نقد نبايد تنها به دوران جشنواره منحصر شود، بلكه استمرار اين جريان گام مهمي در جهت آسيب شناسي سينماي كودك است.
     رضاداد، به حضور داوران تربيتي و كارشناسان روانشناسي در جشنواره اشاره كرد و يادآور شد: سينماي كودك ارتباطي تنگاتنگ با تعليم و تربيت دارد و ارتباط اين دو حوزه مي تواند به شكل گيري رفتارهاي مناسب نسل آينده منجر شود.
     دبير بيستمين جشنواره فيلم كودكان و نوجوانان سينما را مقول هاي مرتبط با همه شئونات و جريانات جامعه عنوان كرد و اظهار داشت: سينما رسانه اي چند لايه است كه ابعادي هنري، صنعتي و اجتماعي دارد، اين عرصه به عنوان پديده اي اجتماعي مستقل بر رفتار جامعه تأثير مي گذارد و به صورت متقابل الهام مي گيرد.
     وي سينما را پديده اي معرفي كرد كه از جنبه هاي اخلاقي، رفتاري، روانشناسي و جامعه شناسي و ساير علوم قابل مطالعه است و اين مسأله اهميت ويژه اين صنعت و هنر را نمايان مي كند.
     وي تعدد و تنوع نگاه هاي تخصصي درخصوص جشنواره فيلم هاي كودك را از مصاديق اهميت و حساسيت حوزه سينما برشمرد و گفت: جشنواره متعلق به برخي از گروه ها و هنرمندان نيست بلكه همه گروه ها از اين جريان انتظاراتي دارند.
     رضاداد، با اشاره به اينكه جشنواره فيلم كودك به تنهايي پاسخگويي انتظارات گروه هاي مختلف نيست ادامه داد: پاسخگويي به انتظارات تنها در سايه مشاركت همگي گروه و نهادهاي مرتبط با سينماي كودك محقق مي شود و اين مشاركت زمينه موقعيت شناسي و شناخت نقاط ضعف و قوت اين سينما را فراهم مي كند.
     وي معتقد است كه آنچه موجب رشد و بالندگي سينماي كودك از نگاه متخصصان جامعه مي شود بايد پيش از شروع توليد اعمال شود و خوب است متخصصين و سينماگران به ارتباط تنگاتنگ قبل از جريان توليد بينديشند و آنگاه در جشنواره همه آنها نتايج اين ارتباط را تجزيه و تحليل كنند.
     دبير جشنواره كودك، در پايان افزود:‌ در حقيقت ره آورد جشنواره براي متخصصان حوزه هاي مختلف و مرتبط اين است كه بدانيم در طول سال چه توجهاتي بايد به سينماي كودك مي كرديم و نكرديم.


انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com