1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 766  تاريخ مخابره خبر:  ۱۱/۷/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138407110101  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۰۹:۴۳
    ۱۳۸۴/۰۷/۱۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

مراسم نكوداشت «مرادي كرماني» همراه با قطرات اشك

مراسم نكوداشت «هوشنگ مرادي كرماني» داستان نويس برجسته معاصر يكشنبه شب 10 مهرماه در سينما قدس اصفهان با حضور مدعوين و دوستداران آثار وي برگزار شد.

     به گزارش خبرنگار اعزامي سايت سينمايي سوره به جشنواره كودك، اين مراسم با نمايش صحنه هايي از فيلم هاي قصه هاي مجيد، بچه هاي قاليباف خانه و ... كه با اقتباسي از نوشته هاي مرادي كرماني به تصوير كشيده شده بود آغاز شد.
     در ابتدا «كيومرث پوراحمد» كارگردان «قصه هاي مجيد» گفت: اقتباس از قصه هاي گوناگون براي ساخت فيلم، داستان تلخي است، زيرا به غير از «ناصر تقوايي» كارگرداني را به ياد ندارم فيلمي را بر اساس قصه اي بسازد در حالي كه نويسنده از نتيجه راضي باشد.
     وي افزود: قبل از «قصه هاي مجيد»، خانم بهزاد «كاكلي» را بر اساس قصه اي از اين نويسنده به تصوير كشيد و پس از آن من «قصه هاي مجيد» را ساختم و آخرين اقتباسي كه از آثار اين نويسنده انجام گرفت فيلم «ميهمان مامان» بود.
     سپس «مرضيه برومند» بانوي كارگردان ايران با اشاره به خوش شانس بودنش در زمينه بهره گيري از داستان هاي «مرادي كرماني» گفت: «مرباي شيرين» شيرين ترين عسل آقاي مرادي كرماني بود كه نصيب من شد.
     وي افزود: كرماني را از «قصه هاي مجيد» كه در راديو خوانده مي شد شناختم و بسيار دوست داشتم «قصه هاي مجيد» را من بسازم، اما آقاي پوراحمد به بهترين شكل اين داستان را به تصوير كشيد.
     برومند، در پايان از «مرادي كرماني» به عنوان نقطه اتصال سينما و ادبيات در ايران نام برد و افزود: در ايران انگشت شمارند نويسندگاني كه رابطه نزديكي با سينما داشته باشند.
     همچنين فرهاد توحيدي، محسن دامادي نيز از ديگر هنرمنداني بودند كه از «هوشنگ مرادي كرماني» در اين آيين نكوداشت تقدير كردند.
     گفتني است، «پلاك زرين» جشنواره بيستم فيلم كودك در حالي كه با استقبال پرخروش و بي نظير ميهمانان كه اغلب شهروندان اصفهاني بودند و برپا خاسته بودند با حضور ملوك بهروز (همسر مرادي كرماني) به اين نويسنده اهدا شد.
     در پايان هوشنگ مرادي كرماني دسته گل اهدايي را براي سپاس از تلاش و زحمت «بي بي» (مادربزرگ مجيد) در ايفاي نقش اش در «قصه هاي مجيد» به دليل عدم حضور «بي بي» به دليل بيماري اش به «كيومرث پوراحمد» تقديم كرد و اين اهداي گل با قطرات اشكي از «مرادي كرماني» و «پوراحمد» هنگامي كه يكديگر را در آغوش گرفته بودند براي اهداي سپاس به «بي بي» با كف و سوت حضار همراه بود.
     مراسم نكوداشت هوشنگ مرادي كرماني با نمايش «ماه شب چهارده» به پايان رسيد و در پايان به بهترين تحليلگر فيلم يك دستگاه DVD توسط هوشنگ مرادي كرماني اهدا شد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com