1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 354  تاريخ مخابره خبر:  ۱۲/۶/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138406120102  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۱۷:۰۵
    ۱۳۸۴/۰۶/۱۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

معاون امور سينمايي وزارت ارشاد:

دغدغه‌ام پرداختن به سينماي ملي است

حال كه تقدير و تكليف اين است كه در عرصه سينما به وظيفه خود به عنوان خادم عرصه فرهنگ و هنر عمل كنم، تمامي دغدغه و تلاشم را معطوف پديدائي سينماي ملي خواهيم كرد.

     به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از خبرگزاري‌ها، «محمدرضا جعفري جلوه» كه به سمت معاون سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي منصوب شده است با بيان اين مطلب گفت: پذيرش مسئوليت سينماي ايران براي من امتداد حيات فرهنگي بيست و شش ساله يك خدمتگزار خواهد بود، خدمتگزاري كه همواره اميدوار به مدد الهي و متكي به همدلي اصحاب فرهنگ و هنر بوده است.
     وي، پديدائي سينماي ملي را مهمترين هدف معاونت سينمايي دانست و افزود: هر كس كه افتخار خدمت در اين عرصه را داشته و دارد، بايد تمامي همت خود را مصروف اين مهم كند. سينماي ملي، سينمايي است جستجوگر عزت و عظمت اين سامان و عميقاً هويت طلب.
     جعفري جلوه، نياز سينماي امروز ايران به معاني اصيل و تازه را بيش از هر زمان ديگري عنوان كرد و گفت‌: سينماي ايران امروز تشنه تر از هميشه و نيازمند معاني اصيل، لطيف و بديع برخاسته از فرهنگ ملي مرز و بومي است، با تاريخي زنده و مردماني اميدوار به فردا.
     وي، پاسداري از هويت فرهنگ ملي را مهمترين رسالت سينما دانست و گفت: عملكرد سينما بايد به گونه اي باشد تا به نگاهبان هويت و فرهنگ ملي تبديل شود.
     جعفري جلوه با اشاره به نگاه ويژه اش به فرهنگ ملي، ‌طي ربع قرن فعاليت در صدا و سيما گفت: ‌بي شك اقدامات و برنامه‌هاي من به عنوان بخشي از برنامه‌هاي فرهنگي دولت و وزير جديد فرهنگ و ارشاد اسلامي در معاونت سينمايي، در امتداد مسيري است كه از سال‌ها قبل آن را آغاز كرده‌ام؛ يعني توجه و نگاه ويژه به فرهنگ شرقي، ديني و ايراني و تلاش براي كشف و بازيابي هنر ملي.
     معاون امور سينمايي وزارت ارشاد با بيان اين موضوع كه چنين نگاهي را در معاونت سينمايي نيز ادامه خواهد داد تصريح كرد: تلاشم در همه اين سال‌ها اين بوده تا هويت ايراني و اسلامي در تار و پود تمامي عرصه‌هاي فرهنگي و هنري به ويژه هنرهاي نمايشي اعم از راديو، تلويزيون و سينما تنيده شود. بنابراين چنين نگاهي در سينما نيز ادامه مي‌يابد و براي رسيدن به اين هدف به ياري تمامي دلسوزان اين عرصه نيازمنديم.
     مهندس جعفري جلوه، سينما را كاراترين زبان هنري عصر حاضر برشمرد و افزود: افق‌هاي سينماي ايران را به گونه‌اي تعريف خواهيم كرد كه بر اساس آن بتوان بيش از پيش به سينماي طراز مطلوب اين مرز و بوم كهن دست يابيم.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com