1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 381  تاريخ مخابره خبر:  ۲۳/۴/۱۳۸۴  نوع : مصاحبه
 کد خبر : 138404230015  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۰۵:۲۷
    ۱۳۸۴/۰۴/۲۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

پرهيز از كليشه، درمان بازيگري زن سينماي ايران

تلاش من و ديگران در تلويزيون ديده نمي شود!

«الهام حميدي» بازيگر فيلم «خيلي دور، خيلي نزديك» كه براي اين فيلم كانديد برترين بازيگر زن جشنواره بيست و سوم فيلم فجر شد در گفتگو با سايت سينمايي سوره به سؤالات ذيل پاسخ گفت:

كار شما در «خيلي دور، خيلي نزديك» به نحو مشخص و بارزي با ديگر كارهاي تلويزيوني و حتي سينمايي تان تفاوت دارد، در اين مورد توضيح مي فرماييد.

هر كاري براي آن زحمت كشيده باشيم، نتيجه مي دهد. اكثر كارهاي تلويزيوني به خاطر زمان كم ساخت و اينكه كارگردان مي خواهد زودتر اين كار تمام شود؛ به همين دليل آن حساسيت ها در يك سريال براي بازيگران از سوي توليد كننده اثر، گذاشته نمي شود، به همين دليل تلاش من بازيگر هم ديده نمي شود و به نتيجه نمي رسد. فكر مي كنم اگر كاري، قصه و ساختار خوبي داشته باشد نتيجه اش «خيلي دور، خيلي نزديك» مي شود. فكر مي كنم به هر حال هر بازيگري استعدادي نهفته دارد؛ بايد ديد كه در كجا مي شود و مي تواند آن را پياده كند كه اين بازمي گردد به شيوه كارگرداني و زمان گذاشتن براي آن نقش.

در مورد آقاي ميركريمي، كار با ايشان چطور بود؟

آقاي ميركريمي از آن دسته كارگردان هايي هستند كه هر پلان برايشان بسيار مهم است، گفتن هر واژه، حركات دست، حركات صورت و نوع ايستادن و برخواستن همه اينها را زير نظر داشتند و بعد ما وارد ضبط مي شديم. براي من كار كردن با آقاي ميركريمي، تجربه خيلي نويي بود كه گروهي كاملاً حرفه اي براي كارشان ارزش قائل هستند و زمان را مي فهميدند و اينكه حالا توانسته ام از پس اين نقش برآيم و زحمات گروه را به چالش منفي نكشانم، افتخار مي كنم.

بازيگري زن  را در سينماي امروز ايران چگونه ارزيابي مي كنيد؟

سينماي ما اكثراً به گيشه فكر مي كند؛ اين روزها سعي مي شود كه «ستاره هايي» را انتخاب كنند كه فروش داشته باشند؛ يعني اين ريسك را نمي پذيرند كه از بازيگري با استعداد و بي نام و نشان تر استفاده كنند، در حالي كه ممكن است نقش را خيلي بهتر از «ستاره ها» بازي كند، كارگردان ها و تهيه كنندگان ما اين ريسك پذيرش چهره جديد آشنا در كار را نمي پذيرند كه اين مشكل فعلي سينماي ما و بازيگري زن در سينماي ايران است و متأسفانه ما در سينماي خودمان داريم به تكراري و كليشه اي شدن مبتلا مي شويم، چهره جديد و بازي خاص كم تر ديده مي شود. اميدوارم كه از اين به بعد و از سال جديد  سعي شود كه موضوعات گيشه اي كم تر باشد، به معنويات بيشتر توجه شود و ما هم بتوانيم كارهاي خوب انجام بدهيم.
 
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com