1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 581  تاريخ مخابره خبر:  ۱۸/۴/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138404180104  ساعت مخابره خبر: ۱۷:۰۹:۵۶
    ۱۳۸۴/۰۴/۱۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

سينماداران گيلان با مشكل شديد تهيه فيلم مناسب مواجه هستند

مديران 6 سينماي باقيمانده در استان گيلان با مشكلات جدي براي تهيه فيلم مناسب مواجه هستند و اين بحران آنها را در معرض ورشكستگي قرار داده است.

     به گزارش سايت سينماي سوره، «عيسي قربانپور»، معاون انجمن صنفي سينماداران استان گيلان با بيان اين مطلب گفت: در چهار سال اخير اين مشكلات باعث كاهش تعداد سينماهاي گيلان از هجده به شش سينما شده و در صورت حل نشدن مشكلات، حداقل 3 سينماي ديگر نيز تا پايان ‌سال تعطيل خواهند شد.
     در حال حاضر در 16 شهرستان استان گيلان با حدود 5/2 ميليون نفر جمعيت تنها شش سينما وجود دارد كه از اين تعداد سه سينما در شهر رشت و در هر يك از شهرهاي آستارا، فومن و ماسوله نيز يك سينما داير است.
     «قربانپور» گفت: مشكل اصلي سينماهاي استان گيلان وجود يك شبكه ناسالم توزيع فيلم در سطح كشور است كه در آن، سينماهاي كوچك كشور توان دريافت فيلم مناسب را ندارند.
     به گفته وي، در اكثر ماه هاي سال در اين سينماها فيلم هايي اكران مي شود كه 8 ماه از اكران نخست آنها در كشور مي گذرد و حتي به فيلم هاي ويدئويي مجاز تبديل شده اند.
     وي افزود: در دو سال اخير عليه اين شبكه به تمام مسئولان ذيربط وزارت ارشاد شكايت كرده ايم اما هيچ كس توان مقابله با اين روند را ندارد.
     اين مقام صنفي با اشاره به توليد فيلم هاي يارانه اي در وزارت ارشاد براي حمايت از سينماهاي شهرهاي كوچك كشور گفت: اين شبكه حتي براي توزيع اين فيلم‌ها نيز حق العمل هاي غيرقانوني درخواست مي كند.
     «قربانپور» گفت: اخيراً در نامه اي به مدير كل نظارت و ارزشيابي وزارت ارشاد از وي خواسته شده است تا به دليل امكان نداشتن مقابله با شبكه ناكارآمد توزيع فيلم در ايران از مقام خود كناره گيري كند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com