1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 507  تاريخ مخابره خبر:  ۱۸/۴/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138404180004  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۵۳:۳۹
    ۱۳۸۴/۰۴/۱۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

جشنواره نخست بين المللي «فيلم اسلامي» در تاتارستان

بيش از  70 فيلم در جشنواره بين المللي فيلم اسلامي تحت عنوان «منبر طلايي» شهريورماه امسال در «قازان» پايتخت جمهوري مسلمان نشين تاتارستان روسيه شركت خواهند كرد.

    به گزارش سايت سينماي سوره، «رستم ابراهيم بيكوف» داور جشنواره، فيلمساز و سناريست مشهور روسيه به خبرنگاران گفت: اين فيلم ها از  20 كشور جهان از جمله روسيه، ايران، كشورهاي عربي ، آسياي ميانه ، اروپا و آمريكاهستند.
    وي گفت: 25 فيلم هنري، 30 فيلم مستند و 17 نقاشي متحرك در اين جشنواره كه از 14 تا 20 شهريور برگزار مي شود به نمايش درمي آيند و جمهوري اسلامي ايران مجموعه اي از هفت فيلم منتخب خود را براي اين جشنواره ارسال كرده است و تعدادي فيلم مستند صدا و سيما هم به آن افزوده مي‌شود.
    وي افزود: در اين جشنواره فيلمها در دو بخش «مسابقه» و «خارج از مسابقه» بر پرده سينما به نمايش درمي‌آيند و در بخش مسابقه فيلمها در سه بخش: فيلم‌هاي داستاني، غيرداستاني و نقاشي متحرك شركت داده مي‌شوند. فيلم‌هاي شركت‌كننده منعكس‌كننده ارزش‌هاي معنوي و اخلاقي و سنت‌هاي فرهنگي اسلام، از جمله ايده‌هاي صلح و انساندوستي هستند و بايد توسط مسلمانان و يا درباره مسلمانان ساخته شده باشد.
    در هيأت داوران جشنواره «منبر طلايي»  9 تن از افراد مطرح سينماي روسيه، آذربايجان، ايران و كشورهاي همسود، مصر و سوريه حضور دارند.
جوايز اين جشنواره شامل 8 تنديس «منبر طلايي» است كه به بهترين فيلم، كارگردان، فيلمبرداري، سناريو، نقش‌هاي مرد و زن، نقاشي متحرك و فيلم تماشاگران اهدا مي‌شود. علاوه بر آن، 4 جايزه ويژه از طرف رياست جمهوري تاتارستان براي برندگان جشنواره درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com