1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 452  تاريخ مخابره خبر:  ۱۶/۴/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138404160101  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۲۸:۰۵
    ۱۳۸۴/۰۴/۱۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

سينمايي اخلاقي با منشور اخلاق

منشور اخلاقي سينماي ايران به زودي تنظيم خواهد شد.

     به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از خبرگزاري ها، «محمدمهدي حيدريان» معاون امور سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در نشست گروه پژوهشي سينما در پژوهشكده فرهنگ و ارتباطات اسلامي گفت: منشور اخلاقي سينمايي ايران بايد روابط و ضوابط اخلاقي و حرفه اي درون سينمايي و برون سينمايي را تحت پوشش قرار دهد.
     «حيدريان» افزود: شيوه توزيع توانمند و توجه به وجوه اقتصادي قبل از توليد در حوزه سينما ممكن است در مواردي منطبق با چرخه سينمايي ايران نباشد؛ چون سينماي ايران براي نمايش برخي از مفاهيم انساني، هزينه هاي مالي و اجتماعي زيادي صرف كرده است.
     وي، ادامه داد: سايه دولت بر سينما نبايد سنگيني كند و سينما بايد به سمت تعادل و تعامل بخش هاي خصوصي و دولتي گام بردارد و به حيات طبيعي خود دست يابد.
     معاون امور سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي حمايت هاي دولتي را سپر حفاظتي براي سينماي ايران دانست و ادامه داد: اين نگاه، باعث مي شود تا مباحث تحقيقي در سينما ارائه شود و با شناخت چالش هاي موجود در راستاي رفع آنها گام برداشته شود.
     وي، داشتن ضوابط حقوقي مشخص و حفظ حقوق و سلامتي حاكم بر روابط و تعاملات سينمايي كشور را ضروري دانست و ابراز داشت، سينماي نوين ايران پس از انقلاب اسلامي و با توجه به انديشه، تفكر و رويكرد به سمت سينماگران مؤلف شكل گرفته است.
     در ادامه «شهرام جعفري نژاد» نويسنده و منتقد سينمايي گفت: سينماي ايران از فقدان نگاه صنعتي رنج مي برد. به عقيده وي، روند چرخه صنعتي سينماي جهان برعكس چرخه معمول صنعت فيلم ايران بوده و در سينماي غرب معمولاً بخش توزيع در اولويت قرار دارد و به بازاريابي فيلم، قبل از توليد آن، توجه جدي مي شود.
     «جعفري نژاد» تدوين بودجه مشخص، سرمايه گذاري به صورت علمي و توليد فيلم هاي متناسب با خواست مخاطب را از ضرورت هاي صنعتي شدن سينما عنوان كرد.
     «محمد حسيني نژاد» مشاور طرح و برنامه معاونت امور سينمايي وزارت ارشاد گفت:‌ صنعت فيلم و سينما در دنيا از بازار عرضه و تقاضاي پر رونقي برخوردار است.
     وي افزود: براي رونق اقتصادي سينما بايد نگاه صنعتي جايگزين نگاه خدماتي و فرهنگي شود. «حسيني نژاد» در پايان گفت: سينما با ارائه تسهيلات حمايتي به صورت مستقيم و با تقويت زيرساخت هاي تخصصي به صورت غيرمستقيم به سمت صنعتي شدن گام برمي دارد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com